تجمع سراسری کارکنان و اعضای علمی دانشگاه پیام نور در اعتراض به طرح تضعیف دانشگاه
تجمع سراسری کارکنان و اعضای علمی دانشگاه پیام نور در اعتراض به طرح تضعیف دانشگاه

کارکنان و اعضای علمی دانشگاه پیام نور سراسر کشور در اعتراض به طرح تضعیف دانشگاه در استان ها تجمع کردند.

به گزارش یوپنا دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور می باشد که نقش مهمی در گسترش عدالت آموزشی و همچنین تحقق شعارهای انقلاب اسلامی داشته و دارد.

این دانشگاه ادامه تحصیل را برای قشر محروم و کم برخوردار جامعه فراهم کرده است، زیرا میزان شهریه این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه های شهریه ای کمتر می باشد و پایین ترین میزان شهریه را در کشور دارد.

از طرف دیگر در زمینه آموزشی نیز دانشگاه پیام نور به عنوان یک نظام آموزشی باز، از راه دور و ترکیبی است، یعنی اینکه در کنار شیوه‌های مجازی، حضور اساتید برای برخی از رشته‌ها در کلاس‌ها وجود دارد.

در زمینه علمی دانشگاه پیام نور در آخرین رتبه بندی سال ۲۰۲۳ لایدن در بین دانشگاه های معتبر جهان قرار گرفت. همچنین مؤسسه آموزش عالی تایمز در ویرایش ۲۰۲۳ رتبه‌بندی نام دانشگاه پیام نور را در بین مؤسسه‌ های برتر جهان قرار داد برخی از اعضای علمی دانشگاه پیام نور جز اساتید پراستناد جهان و همچنین جز دانشمندان دو درصدی دنیا می باشند.

از طرفی از روز چند قبل، خبر تضعیف دانشگاه در برنامه هفتم توسعه انتشار داده شد طبق تبصره ۳ ماده ۹۵ قانون برنامه هفتم توسعه درباره دانشگاه پیشنهاد شده‌ که دانشگاه پیام‌نور محور آموزش مجازی و خودخوان قرار بگیرد و همچنین در این برنامه آمده است که دانشگاه پیام‌نور در مراکز استان‌ها به دانشگاه فرهنگیان و در مراکز غیر استان‌ها به دانشگاه‌های دیگر مانند فنی‌حرفه‌ای واگذار شود.

این پیشنهاد باعث واکنش شدید کارکنان و اعضای علمی دانشگاه پیام نور در سراسر کشور شده است و امروز پنج شنبه بسیاری از کارکنان و اعضای علمی با حضور در دفتر نمایندگان شهرها اعتراض خود را اعلام کردم.