افتتاح پژوهشکده تعلیم و تربیت و آموزش های کاربردی دانشگاه پیام نور در شیراز
افتتاح پژوهشکده تعلیم و تربیت و آموزش های کاربردی دانشگاه پیام نور در شیراز

با حضور رئیس دانشگاه پیام نور پژوهشکده تعلیم و تربیت و آموزش های کاربردی در دانشگاه پیام نور شیراز افتتاح شد.

به گزارش يوپنا دكتر ابراهيم تقي زاده رئيس دانشگاه پيام نور در اين مراسم  ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به منطقه «ضاحیه» بیروت لبنان، اظهار داشت: بی‌شک شهادت این مجاهد نستوه، برگ زرینی بر دفتر افتخارات اسلام و مقاومت بوده و نام ایشان در تاریخ جاویدان و راه پرافتخارش همچنان ادامه خواهد یافت.

ابراهیم تقی زاده با اشاره به افتتاح پژوهشکده تعلیم و تربیت و آموزش های کاربردی گفت: مدت‌ها قبل دانشگاه پیام نور فارس آمادگی برای افتتاحيه این مرکز اعلام کرده بود و توفیق حاصل شد تا در این ایام در شهر شیراز حضور داشته باشیم.

وی افزود: این قدم حرکتی جهت پرورش نسل پنجم و ششم دانشگاه ها می‌باشد تا دانشجويان و دانشگاه ها از سمت آموزش رشته های نظری به سمت آموزش های کاربردی هدایت شوند.

ابراهیم تقی زاده ادامه داد: با توجه به شعار دانشگاه پیام نور مبنی بر “آموزش برای همه، همه وقت،همه جا” در تلاشیم تا برای فارغ التحصیلان نیز طی گذراندن دوره های کاربردی موقعیت‌های شغلی ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور کشور اضافه کرد: پژوهشکده باید برای حل مشکلات و معضلات گره گشا باشد و در موضوعات متعدد این استان را کمک کند.

وی بیان داشت: امروز در شرایطی قرار گرفته ایم که هدایت تحصیلی و مشاوره‌هایی که برای خانواده ها و دانشجویان در عرصه‌های تعلیم و تربیت صورت میگرد باید کاربردی و تاثیرگذار باشد. تقی زاده ابراز داشت: مراکز پژوهشی، محیط دانشگاهی را با حضور دانشجویان پویاتر و فعال‌تر و نوع نگاه جامعه را نسبت به دانشگاه مثبت و واقع بینانه تر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، دکتر محسن جاجرمی زاده رئیس دانشگاه‌ پیام نور استان فارس ضمن تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و محکوم کردن این جنایت وقیحانه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: تقارن افتتاح این مرکز با شهادت سید حسن نصرالله این پیام را برای ما دارد که تعلیم و تربیت متوقف نخواهد شد و می بایست مسئله توانمند سازی مورد توجه قرار گیرد.

جاجرمی زاده ادامه داد:این پژوهشکده با زیربنای ۳۵۰ متر با ۵ کارگروه با عناوین تعلیم و تربیت و آموزش‌های کاربردی، تعليم و تربیت و نقد علمی، تعليم و تربيت و حکمرانی، تعلیم و تربیت و سبک زندگی، تعليم و تربيت و تحول در علوم انسانی با هدف گسترش آموزش و ایجاد شور و علاقه نسبت به پژوهش و نوآوری و گفتمان سازی ایجاد شده است.