دیدار رئیس دانشگاه پیام نور با استاندار کهگیلویه و بویراحمد
دیدار رئیس دانشگاه پیام نور با استاندار کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه پیام نور کشور با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

به گزارش یوپنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، یدالله رحمانی در دیدار با ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور کشور گفت: این استان دارای پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو، ۴۵ هیئت علمی و شش مرکز دانشگاهی است که دو مرکز آن نیمه تمام می‌باشد.

رحمانی خواستار کمک و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مستقر در استان با دانشگاه پیام نور استان شد و گفت: نیازها و خلاءهای موجود را در صورت امکان پوشش دهید تا بیشتر شاهد ارتقاء و اعتلای سطح کیفی دانشگاه‌ها باشیم.

استاندار ابراز امیدواری کرد از ظرفیت و پتانسیل بالای استان کهگیلویه و بویر احمد در حوزه علم و دانش، نهایت بهره را ببریم.
وی افزود: همه باید تلاش کنیم کیفیت آموزش عالی ارتقا یابد تا منجر به بهبود فعالیت در بخش دولتی، خصوصی، اقتصادی، عمرانی و سایرحوزه‌ها شود.
رحمانی با اشاره به ظرفیت‌های بدون استفاده و نیمه تمامی که در شهرستان‌های لنده و مارگون وجود دارد، گفت: با همکاری استانداری و پیام نور کشور، این مجموعه‌ها به سرانجام خواهد رسید.
استاندار با اشاره به پروژه نیمه تمام دانشگاه سی‌سخت نیز ابراز داشت: این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید این در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
رحمانی  با اشاره به اینکه استان ظرفیت‌های خوبی در مسائل گردشگری و فرهنگی دارد، نیز گفت: فرصت خوبی است با تغییر کاربری در قالب مرکز رشد، متناسب با ظرفیت‌های استان برنامه‌ریزی دقیقی در این حوزه داشته باشیم.
وی با اشاره به توسعه ورزش در دانشگاه‌ها ابراز داشت: در شهر یاسوج بیش از ۵۵ درصد از دانشگاه‌های ما نیمه متمرکز هستند و نیاز به سالن ورزشی دارند و باید در کوتاه‌مدت برای فضای ورزشی آنها تدبیری کرد و در بلندمدت با همکاری و هماهنگی فضای ورزشی آنها را فراهم سازیم.
استاندار با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور کشور بیش از سه هزار و ۲۰۰ هیئت علمی، ۳۷۰ هزار دانشجو و هشت هزار کارمند وجود دارد، تاکید کرد: باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های این دانشگاه حداکثر استفاده را برای پیشرفت کشور از جمله مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به‌عمل آوریم.
ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور کشور نیز برای کمک و همکاری‌های لازم در راستای تقویت و توسعه دانشگاه‌های پیام نور این استان اعلام آمادگی کرد.