عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: اقتصاد کشور پاسخگوی سیاستهای شتابزده ما نیست
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: اقتصاد کشور پاسخگوی سیاستهای شتابزده ما نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تمرکز اصلی کشور در این برهه حساس را مذاکره با ۵ کشور اروپایی، چین و کشورهای همسایه دانست و تأکید کرد: اقتصاد کشور پاسخگوی سیاستهای شتابزده ما در جهان نخواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تمرکز اصلی کشور در این برهه حساس را مذاکره با ۵ کشور اروپایی، چین و کشورهای همسایه دانست و تأکید کرد: اقتصاد کشور پاسخگوی سیاستهای شتابزده ما در جهان نخواهد بود.
به گزارش یوپنا، معصومه آقاپور علیشاهی در ارتباط با تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر خروج از برجام و تهدید به تحریم شرکتهایی که با ایران وارد فهالیتهای تجاری شده اند به خبرنگار ما گفت: ما یک فرصت ۹۰ روزه داریم و در این فرصت در رابطه با رفتار آینده اروپا، برخورد و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
این عضو کمیسیون اقتصادی ترامپ را فردی دانست که با یک سیاست اقتصادی پیش می رود و در این رابطه با یک استراتژی جلو آمده و اولین گزینه مطرح برای وی ایران هراسی است.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: آمریکا از زمان روی کار آمدن ترامپ بیش از آنکه در شاخه اقتصادی عملکرد خوبی داشته باشد، در بخش عملیات روانی موفق بوده است.
وی با بیان این مطلب که سیاستهای آمریکا در خصوص جمهوری اسلامی ایران، از اول ژانویه مراودات تجاری ما با اروپا و کشورهای همسایه را تحت تأثیر قرار داده اذعان داشت: در حال حاضر ما باید تمام تمرکز خود را بر مذاکره با ۵ کشور اروپایی، چین و همچنین کشورهای همسایه قرار داده و این موضوع را مد نظر قرار دهیم که اقتصاد کشور پاسخگوی سیاستهای شتابزده ما در جهان نخواهد بود.
آقاپور علیشاهی در ادامه یکی از بحرانهای اساسی کشور را بحران بانکی عنوان کرد و افزود: با شرایط سیاسی که دارد بر ما حاکم می شود، به سختی می توانیم پاسخگو باشیم و بدین منظور می بایست با رویکردی واقع بینانه، از هرگونه خوش بینی خیالی به دور باشیم.
عضو کمیسیون مجلس تصریح کرد: همه مسئولین در این برهه زمانی باید با قدرت عمل کرده و از هرگونه پرداختن به حاشیه های اقتصادی بپرهیزند.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر این مطلب که هرگونه تصمیم گیری و اقدام صرفاً بر مبنای یک چشم انداز قوی کوتاه مدت و استراتژی بر پایه های اطلاعاتی و آمایشی دقیق امکان پذیر است اذعان داشت: مسئولین محترم در هر سه قوا دست از پاسخ سازی برداشته و دقیقاً پاسخگوی نیاز واقعی مردم باشند.
وی همچنین از اقدامات اخیر مجلس شورای اسلامی به منظور فراهم کردن مقدمات ورود به FATF سخن به میان آورد و گفت: با حساسیتی که ایجاد کردیم سه شنبه هفته گذشته سه اصل از ۴ اصل درباره پولشویی را در صحن علنی به تصویب رساندیم و بند چهارم آن نیز با توجه به جو ایجاد شده نسبت به تصمیم آمریکا در خروج از برجام به کمیسیون مشترک امنیت ملی و اقتصادی برگشت داده شد و در اصلاحیه آن در روز یکشنبه رأی آورد.
آقاپور علیشاهی در پایان در خصوص احتمال دخالت آمریکا در این خصوص، FATF را یک قانون جهانی عنوان کرد، که آمریکا حق دخالت یا وتوی آن را ندارد.

خبرنگار: میثم خاکپور