حملات سایبری آمریکا علیه ایران
حملات سایبری آمریکا علیه ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها بار‌ها تهدیدات و اقدامات سایبری علیه کشورمان انجام دادند که البته در برابر حملات سایبری توانمند و قدرتمند هستیم.

به گزارش یوپنا سردار غلامرضا جلالی با اشاره به اقدامات و تهدیدات سایبری آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: آمریکایی‌ها بار‌ها تهدید و اقدام سایبری علیه ما داشته و طبیعتاً هم تبعات حقوقی آن متوجه آنهاست که ظرفیت‌های بخش حقوقی و بخش وزارت خارجه ایران این موضوع را به‌صورت جدی پیگیری می‌کنند.

وی افزود: تکلیفی که ما در این میان داریم این‌که، آمادگی‌های دفاع سایبری زیرساخت‌هایمان را در حوزه انرژی و سایر حوزه‌های مهم بالا ببریم و در بازدید‌هایی که داریم ضعف‌ها و اشکالات را برطرف کنیم و هم در مجموعه‌ها رزمایش‌ها و تمرینات خاصی داشته باشیم که با شبیه‌سازی حمله، آسیب‌پذیری‌ها و اشکالات را کشف کنیم و بعد در تیم‌های مسئول‌سازی و همسازی این اشکالات را برطرف کنیم، این‌ها به‌صورت دوره‌ای تکرار می‌شود که آمادگی‌ها ارتقاء پیدا کند.

جلالی عنوان کرد: در ۶ ماه گذشته تقریباً بیش از ۱۲۰ رزمایش و تست داشتیم که حدود ۷۰ درصد از آن‌ها در حوزه انرژی بوده و تمام حوزه‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، حوزه گاز، حوزه انتقال، بخش‌های مرکزی و کنترل آن‌ها را کنترل کردیم و ضعف‌هایی که مشهود بوده یا با رزمایش و آزمون قابل کشف بوده کشف شده و تقریباً همه آن‌ها برطرف شده چند موردی باقیمانده که درحال برطرف شدن است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: آمادگی ما در حوزه‌های زیرساختی در برابر تهدید سایبری آمادگی خوبی ارزیابی می‌شود ان‌شاءالله این آمادگی ارتقاء بیابد و به سطح عالی برسد.