برف و باران در کدام مناطق کشور شدت می گیرد؟
برف و باران در کدام مناطق کشور شدت می گیرد؟

سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش برف و باران طی امروز در غرب، شمالغرب، جنوب غرب و استان تهران از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی یکشنبه آینده خبر داد.

 بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور با ورود سامانه بارشی جدید به کشور امروز و فردا در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف یا برف و باران پیش بینی می‌شود.
بر این اساس علاوه بر بهبود تدریجی کیفیت هوا در شمالغرب، در برخی مناطق استان‌های واقع در شمالغرب و غرب، بارش باران و برف پیش بینی شده است.

فردا علاوه بر شمالغرب و غرب برخی مناطق واقع در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف، باران و وزش باد و در مناطقی از غرب کشور از جمله ایلام، خوزستان و غرب خلیج‌فارس رگبار باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

شدت بارش امروز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمالغرب کرمانشاه است. از سحر جمعه (فردا) به تدریج از شدت آلودگی در تهران، کرج، اراک، قم و اصفهان کاسته خواهد شد. جمعه برای برخی مناطق شمالغرب، غرب، غرب خلیج‌فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده از اواخر وقت یکشنبه آینده و طی دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، شمالغرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز غربی و مرکزی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

در اکثر مناطق کشور به طور نسبی تا روز یکشنبه روند تدریجی افزایش دما برقرار است، به ویژه استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان تا یکشنبه آینده روند افزایش تدریجی دما ۳ تا ۶ درجه روی خواهد داد.

منبع: خبرآنلاین