دانش آموختگی،آغاز ورود به عرصه خدمت و مسئولیت اجتماعی است
دانش آموختگی،آغاز ورود به عرصه خدمت و مسئولیت اجتماعی است

جشن باشکوه یک هزار و ۳۳۰ دانش آموخته دانشگاه پیام نور استان تهران در فضایی بانشاط و پرانرژی در سالن همایش های دانشگاه پیام نور مرکز تهران شرق برگزار شد.

به گزارش یوپنا، دکتر امین ناجی؛ معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور با حضور در جمع دانش آموختگان و تبریک به آنان خاطرنشان کرد: ما به عنوان دانشگاهیان وظیفه اجتماعی نسبت به تک تک هموطنان و هم نوعان خودمان به عهده داریم. این وظیفه ای است که به عنوان یک اندیشمند و به تعبیر مولا علی-علیه السلام-  به عنوان یک عالم بر دوش ما نهاده شده که در خطبه سوم نهج البلاغه بدان اشاره شده است که:” خدا از علما این پیمان را گرفت که بر گرسنگی گرسنگان و ظلمی که بر مظلومان می شود به هیچ وجه تحمل نکنند”. این اندیشمندان فارغ از لباس و نوع تخصص، به لحاظ اندیشمندی، مسوولیتی جدی و محکمی را به دوش دارند.

معاون فرهنگی، دانشجویی و اجتماعی دانشگاه پیام نور در ادامه افزود:جشن فارغ التحصیلی، در واقع جشن ورود به عرصه خدمت و پذیرش مسوولیت اجتماعی است و این مسوولیت اجتماعی که بر دوش من و شماست؛ روشنگری، حقیقت گویی، حقیقت بینی، حقیقت جویی، آرامش گستری و از سوی دیگر توسعه مندی را بر دوش ما به ودیعت نهاده است.

دکتر صفاری نیا؛ مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه پیام نور  ضمن تبریک به دانش آموختگان، مضامین آموزه های مولای متقیان علی-علیه السلام – را  در قالب این کلام بیان نمود: تفکر کن، توکل کن؛ سپس آستینها را بالا بزن.

آنگاه دستان خداوند را خواهی دید که زودتر از تو دست بکار شده است.

عضو علمی دانشگاه پیام نور و رییس انجمن روان شناسی با ذکر عوامل موفقیت، بازخوردهای افراد در دستیابی به موفقیت را این گونه بیان کرد: بیشتر افراد ۹۵ درصد عامل موفقیت را نتیجه تلاش و توان خودشان می دانند و ۵ درصد، عامل شانس را دخیل می شمرند و شانس یعنی؛ رسیدن شخص به موفقیت هایی که دیگران به سمت آن نمی روند.

گفتنی است، درپایان مراسم، دانش آموختگان سوگند نامه خود را قرائت و علاوه بر عکس های انفرادی یادگاری در عکاسخانه جشن، در قابی دسته جمعی، خاطره این جشن باشکوه را ثبت کردند.