نشست تخصصی نقش دانشگاهیان در تحقق گام دوم انقلاب
نشست تخصصی نقش دانشگاهیان در تحقق گام دوم انقلاب

نشست تخصصی با محوریت “بیانیه مهم گام دوم انقلاب اسلامی و سند راهبردی” و نقش دانشگاهیان در تحقق این بیانیه را با حضور ارزشمند حجت الاسلام نبوی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار کرد.

به گزارش یوپنا،در این نشست ارزشمند که  با استقبال دبیران تشکل های دانشجویی، اعضای شورای بسیج دانشجویی،اساتید،  اعضای هیات علمی، مدیران ستادی و همکاران در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، حجت السلام  نبوی، ضمن تبریک هفته بسیج و سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به تشریح یکی از بندهای بیانیه گام دوم با موضوع معنویت و اخلاق پرداخت.

ایشان با تاکید بر احادیث و روایات اهل بیت علیهم السلام گفت:  معنویت و اخلاق در گام دوم انقلاب به معنی برجسته  کردن ارزش های معنوی از قبیل : اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و جامعه است و اخلاق به معنی رعایت فضیلت هایی چون خیر خواهی، گذشت ، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و دیگر خلقیات نیکو است.

ایشان همچنین بر اساس نص بیانیه، معنویت و اخلاق را جهت دهنده همه حرکت ها و فعالیت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه دانست و گفت: بودن این شاخص ها، محیط زندگی را حتی با کمبودهای مادی، بهشت می سازد و نبودن آن حتی از برخورداری مادی جهنم می آفریند.

حجت الاسلام نبوی همچنین بر این اساس، رشد شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه را موجب برکات بیشتر جامعه عنون نمود و ادامه داد: ضامن تحقق این امر، بی گمان جهاد  و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی دولت ها، حکومت ها و مدیریت ها توفیق چندانی نخواهد یافت.

رئیس نهاد رهبری دانشگاه پیام نور پس از ایراد سخنان خود از دانشجویان خواست تا نظرات و ایده های خود پیرامون این موضوع را بیان نمایند که اساتید، دانشجویان و مدیران دانشگاه به بیان نقطه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

در ابتدای این نشست دکتر رسولی شربیانی رئیس دانشگاه پیام نور استان قزوین، ضمن ابراز خرسندی از حضور حجت الاسلام نبوی در استان قزوین، و معرفی گزیده ای از فعالیت های دانشگاه در حوزه های فرهنگی، علمی، اداری و عمرانی دانشگاه، تحقق منویات مقام معظم رهبری را محتاج تحقیق ، کار گروهی و نشست های اینچنینی در سطح دانشگاه دانست و افزود: اگر در جامعه افراد با مبانی اخلاقی مخلق نشده اند باید به سراغ معلمان و مربیان جامعه رفت و علت را از آنان جویا شد.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این بیانیه، اخلاق و معنویت، با دستور و فرمان به دست نمی آید، و مدیران و مسئولان اولاً خود باید منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، و ثانیاً زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و بنده همیشه از دانشجویان خواسته ام تا مطالبه گری کنند و مسئولان را با درخواست های منطقی خود به کار و تلاش و پاسخگویی ملزم نمایند.

در این نشست آقایان دکتر اکبر زاده، حیدری، طهماسبخانی، لبافها، محمدی، محمودی و خانم ها: پورتقی، تقوی، نیک جاه و رفیعی نیا به بیان نظرات و پیشنهادات خود در زمینه اجرایی شدن موضوع اخلاق و معنویت و موانع پیش رو و راهکارهای عملیاتی شدن آن پرداختند.