احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌ها
احتمال وقوع سیلاب در برخی استان‌ها

کارشناس هواشناسی گفت: در برخی استان‌های کشور به سبب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

به گزارش یوپنا امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، کرمان، یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، قم، مرکزی، همدان، لرستان، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت که با این وجود احتمال آبگرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و وقوع تگرگ وجود دارد.

نقشینه با اشاره به اینکه روز سه شنبه از میزان ناپایداری در نوار غربی کشور کاسته می‌شود، بیان‌کرد: این در حالی است که در سایر مناطق کشور کماکان بارش تداوم دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران خبر داد و گفت: روز چهارشنبه در شمال غرب، بخش‌هایی از شرق، جنوب و برخی نقاط از استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و روز پنج شنبه در استان‌های نوار شمالی و بخش‌هایی از رگبار خواهیم داشت که گاهی این رگبار‌ها با رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ همراه خواهد بود.

وی از افزایش دما تا روز‌های پایانی هفته برای اکثر مناطق کشور خبر داد.

روند افزایش دما طی پنج روز آینده در تهران
نقشینه درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: طی ۵ روز آینده برای تهران آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری و روند افزایش دما در تهران طی ۵ روز آینده پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا شب در نقاطی از تهران بویژه ارتفاعات رگبار و رعد و برق خواهیم داشت و روز پنج شنبه نفوذ سامانه بارشی به استان منجر به افزایش ابر، رگبار و وزش باد شدید می‌شود.

او در پایان بیشینه دمای امروز مهرآباد ۲۳ درجه سانتی گراد، دوشنبه ۲۵ درجه و چهارشنبه و پنج شنبه ۲۷ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: کمینه دمای مهرآباد ۱۳ درجه و شمیرانات ۱۰ درجه سانتی گراد است.