ورود دو سامانه بارشی جدید به ایران
ورود دو سامانه بارشی جدید به ایران

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها در کشور تا هفته آینده از ورود دو سامانه بارشی جدید خبر داد.

به گزارش یوپنا صادق ضیائیان مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌ها و نقشه‌های هواشناسی امروز (۹ اردیبهشت) در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که فردا (۱۰ اردیبهشت) در بیشتر مناطق به جز جنوب شرق و شرق بارش باران و در برخی نقاط رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد، تصریح کرد: شدت بارش‌ها طی این روز در امتداد دامنه‌های زاگرس و خراسان رضوی است.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: روز پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی ، در بیشتر مناطق کشور بجز سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود. این سامانه روز جمعه (۱۲ اردیبهشت) در شمال شرق کشور فعال است و به تدریج از کشور خارج خواهد شد.

 

ضیائیان با بیان این که بعد از روز جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری از غرب کشور در جنوب و جنوب غرب رگبار باران همراه با رعد و برق رخ می‌دهد، تصریح کرد: روز شنبه (۱۳ اردیبهشت) این سامانه بارشی تقویت خواهد شد و در بیشتر مناطق کشور بارش باران دور از انتظار نیست. شدت بارش ها طی روز شنبه در جنوب غرب و جنوب کشور است.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۱۰ اردیبهشت) کمی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر همراه با وزش باد و در اواخر وقت بارش باران با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۱۱ اردیبهشت) نیز ابری در بعضی ساعات بارش باران همراه با وزش باد و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.