فعالیت روابط عمومی نگاه و نگرش جامعه نسبت به دانشگاه را تعیین می کند/ تقدیر ویژه از مدیران روابط عمومی
فعالیت روابط عمومی نگاه و نگرش جامعه نسبت به دانشگاه را تعیین می کند/ تقدیر ویژه از مدیران روابط عمومی

با حضور دکتر ریاست عالیه دانشگاه پیام نور، نشست مجازی مدیران روبط عمومی دانشگاه های پیام نور سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش یوپنا دکتر زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در این نشست ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی و نقش موثر و برجسته آن در سازمان ها، اظهار داشت: روابط عمومی در سازمان هایی که کارکرد علمی و فرهنگی دارند نقش برجسته ای را ایفا می کنند و در همه فراز و نشیب های یک سازمان حضوری فعال دارند.

دکتر زمانی تصریح کرد: روابط عمومی علاوه بر اینکه اطلاعات مناسبی برای تصمیم گیری و تصمیم سازی به مجموعه مدیریت دانشگاه می دهد، بعد از تصمیم گیری و سیاست گذاری توسط مسولین، وظیفه اطلاع رسانی آن نیز بر عهده روابط عمومی ها می باشد.

وی با توجه به نقش مهم اطلاع رسانی و روابط عمومی دانشگاه در بین دانشجویان، کارمندان و جامعه تصریح کرد: فعالیت روابط عمومی ها، نگاه و نگرش جامعه نسبت به دانشگاه را تعیین می کند و ما سعی کردیم برنامه ها و چالش ها را از طریق روابط عمومی به دانشجویان، کارمندان و اساتید برسانیم.

رئیس دانشگاه پیام نور روابط عمومی را یکی از مشاغل پر استرس دنیا عنوان کرد و افزود: چون روابط عمومی در بسیاری از برنامه ها شریک دانشگاه می باشد لذا فشار و استرسی که در مجموعه دانشگاه وجود دارد بر روابط عمومی دانشگاه نیز حاکم است.

وی ضمن تقدیر از تلاش مدیران روابط عمومی در جذب دانشجویی در سال ۹۸ تصریح کرد: نقش روابط عمومی در پیشرفت دانشگاه بسیار موثر است و تلاش مدیران روابط عمومی دانشگاه در سال قبل برای جذب دانشجو نتیجه بخش بود.

دکتر زمانی با تاکید بر اینکه کرونا باعث تغییراتی در روند آموزش و ارزشیابی در دانشگاه شد، اظهار داشت: در سه ماه اخیر با توجه به بحث کرونا تغییراتی در برنامه های آموزشی و امتحانی دانشگاه ایجاد شد که زحمت اطلاع رسانی آن بر عهده روابط عمومی بود و حتی در تعطیلات نوروز باتوجه به این تغییرات روابط عمومی به هیچ وجه تعطیل نبود.

وی در پایان با توجه پتانسیل و  هماهنگی های به وجود آمده در روابط عمومی سازمان و استان ها اظهار داشت: اطلاع  رسانی دانشگاه باید به سرعت و با توجه به روش های جدید و نوین اطلاع رسانی صورت بگیرد که البته در کنار سرعت دقت را باید نیز در نظر داشت چون بسیار کار حساسی می باشد.