آخرین آمار جهانی مبتلایان به ویروس همه‌گیر کرونا+ جدول
آخرین آمار جهانی مبتلایان به ویروس همه‌گیر کرونا+ جدول

طبق آخرین آمارها، تاکنون بیش از ۹ میلیون و ۵۰ هزار نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

به گزارش یوپنا، بنا بر آمار سایت «ورلد میترز» تاکنون ۹ میلیون و ۵۱ هزار و ۹۴۹ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

از این تعداد ۴۷۰ هزار و ۸۲۲ نفر جان باخته و ۴ میلیون و ۸۴۲ هزار و ۴۳ نفر هم بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمار رسمی اعلام شده، آمریکا با ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۱۵ نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب برزیل، روسیه، هند، انگلیس، اسپانیا، پرو، شیلی، ایتالیا و ایران قرار گرفته‌اند.

آخرین آمار جهانی مبتلایان به ویروس همه‌گیر کرونا+ جدول
در این جدول شمار کل مبتلایان در ستون «Total Cases»، تعداد کل جان‌باختگان در ستون «Total Deaths» و آمار کل بهبودیافتگان در ستون «Total Recovered» قرار گرفته‌اند.

ثبت رکورد بی‌سابقه‌ای جهانی ابتلا به کرونا

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت تعداد موارد ابتلا به کرونا در سراسر دنیا به ۹ میلیون نفر نزدیک شده است. بر اساس گزارش این سازمان روز یکشنبه بیش از ۱۸۰ هزار مورد جدید کرونا در سراسر دنیا شناسایی شده که رکورد بی‌سابقه‌ای برای ابتلا به این ویروس در مدت یک روز است.

در میان قاره‌های دنیا، قاره آمریکا بیشترین میزان ابتلا به کرونا را گزارش کرده است. روز یکشنبه ۱۲۰ هزار مورد ابتلا به کرونا در این قاره گزارش شده که تقریبا نیمی از آن در برزیل بوده است

آماده شدن کاخ سفید برای مقابله با موج دوم کرونا

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد کاخ سفید خود را برای مقابله با موج دوم شیوع کرونا در چند ماه آینده آماده می‌کند در حالی که موج اول شیوع این ویروس در آمریکا هنوز فروکش نکرده است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان حوزه سلامت هشدار داده‌اند موج اول شیوع ویروس کرونا هنوز فروکش نکرده است و موارد ابتلا به این ویروس همچنان در برخی از ایالت‌های آمریکا روند افزایشی دارد.

افزایش قربانیان کرونا در برزیل به بیش از ۵۰ هزار نفر

وزارت بهداشت برزیل روز دوشنبه اعلام کرد یک میلیون و ۸۵ هزار و ۳۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در کشور تایید شده که این آمار روز گذشته یک میلیون و ۶۷ هزار و ۵۷۹ نفر بوده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد شمار کلی قربانیان کرونا نیز از ۴۹ هزار و ۹۷۶ نفر در روز گذشته به ۵۰ هزار ۶۱۷ نفر افزایش یافته است.

  • منبع خبر : باشگا خبرنگاران