هزینه ۱٫۵ میلیون تومانی دانشگاه آزاد برای انتقال و مهمانی دانشجویان!
هزینه ۱٫۵ میلیون تومانی دانشگاه آزاد برای انتقال و مهمانی دانشجویان!

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی هزینه انتقال و مهمانی دانشجویان این دانشگاه برای ترم آینده تحصیلی را اعلام کرد.

به گزارش یوپنا، صامت، مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد در خصوص هزینه انتقال و مهمانی دانشجویان این دانشگاه گفت: اگر دانشجو شرایط خاصی ندارد و می‌خواهد در واحد دیگری مهمان شود، باید هزینه‌ای به واحد مبدا پرداخت کند. این هزینه برای مقطع کارشناسی ۴۰۰ هزار تومان، در کارشناسی ارشد ۸۰۰ هزار تومان و برای مقطع دکتری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

صامت در پاسخ به اینکه آیا شرایط کرونایی جزو موارد خاص محسوب نمی‌شود و دانشجویان باید این هزینه را پرداخت کنند، گفت: بله، این هزینه از دانشجویان برای مهمانی گرفته می‌شود. البته تعداد درخواست‌ها به علت شیوع کرونا، ۲۴۵ مورد بوده و شرایطشان آنقدر خاص نیست که این هزینه را کم کنیم. با این وجود، اما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رایزنی برای امکان نقل و انتقال برای ورودی‌های آذر ۹۷

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا ورودی‌های آذر ۹۷ نمی‌توانند مهمان شوند، گفت: این دانشجویان با اخذ تعهد مبنی بر اینکه به هیچ عنوان نمی‌توانند درخواست انتقالی و مهمانی کنند، در دانشگاه پذیرفته شدند. طبیعتا اگر این شرایط را قبول نمی‌کردند، فرد دیگری به جای آن‌ها می‌توانست وارد دانشگاه شود. البته تعداد این دانشجویان محدود است، اما در این رابطه صحبت خواهیم کرد تا با توجه به شرایط کرونایی، اجازه ثبت درخواست به این افراد نیز داده شود.

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد زمان اعلام نتایج درخواست‌های نقل و انتقال را قبل از شروع ثبت نام نیمسال (اوایل شهریور ماه) اعلام کرد و گفت: دانشجویان می‌توانند تا ۲۵ تیرماه در سامانه منادا ثبت نام کنند.

امکان انتقال از دانشگاه آزاد به دانشگاه دولتی و بالعکس

صامت در پاسخ به اینکه آیا امکان انتقال از دانشگاه‌های دولتی به دانشگاه آزاد و بالعکس وجود دارد؟ گفت: بله، هر ۲ شکل امکان پذیر است که البته منوط به موافقت دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد است. اگر دانشجوی دولتی بخواهد در دانشگاه آزاد مهمان شود، باید موافقت محل تحصیل و دانشگاه مقصد را بگیرد و پس از آن پرونده او در کمیسیون بررسی و اگر شرایط را داشته باشد، موافقت خواهد شد.

وی درباره محدودیت‌های اعمال شده درخصوص انتقال فرزندان ایثارگران زیر ۲۵ درصد، گفت: این دسته از دانشجویان، می‌توانند همین الان هم درخواست مهمانی و انتقال بدهند، ولی توجه داشته باشید که فقط تعداد رشته‌ها محدود و مهمانی برای گروه پزشکی و دامپزشکی نیز حذف شده است.

مدیر کل دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: در مورد نقل و انتقال دانشجویان در گروه پزشکی و دامپزشکی، با همکاران در معاونت پزشکی صحبت خواهیم کرد. اما مساله موجود، محدودیت پذیرش در واحد‌ها است؛ هر واحد برای پذیرش سقفی دارد که توسط وزارت بهداشت تعیین می‌شود. واحد‌ها برای ارائه درس هایشان باید تجهیزات آزمایشگاهی و کلینیکی تامین کنند و نیازمند قرارداد با بیمارستان‌ها هستند و این قرارداد برحسب تعداد دانشجو منعقد می‌شود./ دانشجو