نحوه ثبت نام غیرحضوری ترم تابستان الکترونیکی دانشگاه پیام نور اعلام شد/ تاریخ امتحانات از ۲۶ مردادماه
نحوه ثبت نام غیرحضوری ترم تابستان الکترونیکی دانشگاه پیام نور اعلام شد/ تاریخ امتحانات از ۲۶ مردادماه

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با اعلام جزئیات نحوه ثبت نام و انتخاب واحد غیرحضوری ترم تابستان دانشگاه پیام نور گفت: ثبت نام و انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور از ۱۶ تیرآغاز و تا ۲۳ تیرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش یوپنا، امیرحسین بهروز افزود: کلیه دانشجویان می توانند در مهلت مقرر از طریق سامانه گلستان به نشانی reg.pnu.ac.ir و از مسیر ثبت نام- عملیات ثبت نام – ثبت نام اصلی جهت انتخاب واحد در ترم تابستان اقدام نمایند.

وی با عنوان اینکه ترم تابستان دانشگاه پیام نور با نگاه مثبت به شرایط فارغ التحصیلی دانشجویان برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تدوین شده است، تشریح کرد: در این ترم امکان مهمانی دانشجویان دیگر دانشگاه ها در دانشگاه پیام نور و بالعکس با هدف تسهیل فارغ التحصیلی دانشجویان فراهم شده و پذیرش و ثبت نام دانشجویان مهمان از سایر دانشگاه‌ها تا تاریخ ۱۷تیرماه  در مراکز و واحدهای مجری امکانپذیر است.

وی افزود: دانشجویان مقطع کارشناسی که با حداکثر ۸ واحد درسی (با رعایت مقررات اخذ فقط یک درس معارف) دانش‌آموخته می‌شوند، در صورت عدم ارائه دروس در دانشگاه می‌توانند دروس مورد نظر را در سایر دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مهمان اخذ و بگذرانند.

ی با عنوان اینکه تمام دروس دارای نمره میان ترم بوده و تاریخ برگزاری کلاس ها از ۲۴ تیرماه لغایت ۲۴ مردادماه است، افزود: دروس نظری قابل ارئه در این دوره صرفا به صورت الکترونیکی و در سطح کشور/ منطقه (صرفا بر روی سامانه‌های آموزش الکترونیکی استانی یا دفتر آموزش‌های آزاد و چند رسانه‌ای) ارائه می‌شود.

وی با عنوان اینکه دروس دانشپذیری ارائه شده در دفترچه فراگیر نوبت بیستم مقطع کارشناسی ارشد نیز در ترم تابستان ارائه خواهد شد، اذعان داشت: دروس جایگزین پایان‌نامه، ویژه دانشجویان آموزش محور مقطع کارشناسی ارشد نیز ارائه خواهد شد و پایان نامه نیز تمدید می شود.

وی تصریح کرد: دانشجویانی که واجد شرایط معرفی به استاد هستند (به استثناء دروس عملی) می‌توانند دروس مورد نظر را از طریق پیشخوان سامانه جامع گلستان در کلیه مراکز/ واحدها (در قالب تاریخ‌های اعلام در تقویم آموزشی) درخواست نمایند.

امیرحسین بهروز با عنوان اینکه امکان حذف و اضافه در ترم تابستان وجود ندارد و دوره تابستانی در مراکز برون مرزی دانشگاه ارائه نمی شود، افزود: سقف تعداد واحد قابل انتخاب برای هر دانشجو ۸  واحد (با رعایت حداکثر یک عنوان دروس معارف اسلامی برای دانشجویان مقطع کارشناسی) است.

وی تاریخ برگزاری امتحانات را از ۲۶ مردادماه لغایت ۴ شهریورماه سال جاری عنوان کرد و گفت: ارزشیابی دروس مطابق دستورالعمل نیمسال دوم ۹۹-۱۳۹۸ به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.