رشد ۱۳ پله ای دانشگاه پیام نور در سال ۲۰۲۰ بر اساس نظام رتبه بندی بین المللی لایدن
رشد ۱۳ پله ای دانشگاه پیام نور در سال ۲۰۲۰ بر اساس نظام رتبه بندی بین المللی لایدن

دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور بر اساس نظام رتبه ‌بندی لایدن در سال ۲۰۲۰ جز برترین دانشگاه های جهان قرار بگیرد.

به گزارش یوپنا امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور ضمن تاکید بر عملکرد بهتر دانشگاه در سال ۲۰۲۰  اظهار داشت: بر اساس نظام رتبه ‌بندی لایدن دانشگاه پیام نور در معیار مرجعیت علمی به لحاظ رتبه‌ای نسبت به سال ۲۰۱۹ عملکرد بهتری داشته‌ است به صورتی که رتبه دانشگاه در بین دانشگاه های جهان بهتر شد.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور بر اساس رتبه بندی بین المللی لایدن در سال ۲۰۱۹ رتبه ۹۵۸ را بدست آورد ولی در سال ۲۰۲۰ موفق شد رتبه ۹۴۵ را در بین دانشگاه های جهان از آن خود کند که نشان دهنده کاهش ۱۳ پله ای رتبه دانشگاه می باشد.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور افزود: دانشگاه هچنین بر اساس معیارهای مانند (دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد و معیار جنسیتی) جز برترین دانشگاه های جهان و ایران شد.

لازم به ذکر است لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه ‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص ‌های معتبر علم سنجی مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌دهد در این رتبه بندی هر چه دانشگاه ها به رتبه یک نزدیکتر شوند، عملکرد آنها بهتر خواهد شد.