رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل: دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل ده میلیارد وام شهریه دریافت کردند
رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل: دانشجویان دانشگاه پیام نور اردبیل ده میلیارد وام شهریه دریافت کردند

رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل گفت؛ در راستای کمک به دانشجویان تسهیلات ویژه ای با پایین ترین کارمزد برای شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شد و در ترم گذشته نیز بالغ بر ده میلیارد ریال به دانشجویان وام پرداخت شد.

به گزارش یوپنا محمد فداییان رئیس دانشگاه پیام‌ نور اردبیل با اشاره به اینکه یکی از اهداف دانشگاه پیام نور گسترش آموزش عالی در مناطق محروم است، افزود: با تسهیلاتی مالی که دانشگاه پیام نور در اختیار دانشجویان خود قرار داد، هیچ دانشجویی بدلیل داشتن محدویت مالی از تحصیل محروم نشد و شهریه تمام دانشجویان  متقاضی وام از محل وام دانشجویی تامین شد.
وی با یادآوری اینکه دانشگاه پیام نور با چهار بانک عامل جهت پرداخت شهریه دانشجویان  طرف قرارداد است، گفت: علاوه بر صندوق رفاه دانشجویی، طبق قراردادی که با بانک صادرات، بانک قرض‌الحسنه مهر، بانک انصار و بنیاد علوی دارد، این بانک‌ها تمام شهریه دانشجویان متقاضی وام را تحت پوشش قرار می‌دهند.
رییس دانشگاه پیام نور استان اردبیل ادامه داد: در دوران کرونا، سعی شده تا تمام درخواست‌های وام بصورت الکترونیکی انجام گیرد و به تمام دانشجویانی که در مهلت مقرر درخواست وام شهریه‌ای داده بودند، در اسرع وقت وام شهریه ای تعلق گیرد.
فداییان افرود: کارمزد و سود این تسهیلات با نرخ ۲.۱ دهم و حداکثر تا ۲ درصد بوده و دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی در اقساط کم آن را بازپرداخت می‌کنند.

وی درباره زمان ثبت‌نام مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور افزود: ثبت‌نام دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی از ۵ مرداد شروع شده و تا ۲ شهریور ادامه خواهد داشت و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.