ارتباط با صنعت و توسعه آموزشهای مهارتی در دانشگاه پیام نور وارد فاز جدید شد/ راه اندازی ۱۲ هسته فناور در دانشگاه پیام نور استان فارس
ارتباط با صنعت و توسعه آموزشهای مهارتی در دانشگاه پیام نور وارد فاز جدید شد/ راه اندازی ۱۲ هسته فناور در دانشگاه پیام نور استان فارس

رئیس دانشگاه پیام نور فارس با اعلام این خبر گفت: ۱۲ هسته فناور در مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور فارس در شیراز و ۸ هسته فناور نیز در مرکز رشد استهبان استقرار یافته اند.

به گزارش یوپنا، دکتر محمدحسن صیف افزود: با تلاشهای صورت گرفته چندین شرکت دانش بنیان در مرکز نوآوری دانشگاه پیام نور فارس راه اندازی شده و محصولات تولیدی تجاری سازی شده است.
وی همچنین به مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان این دانشگاه نیز اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این مرکز با همکاری اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان فارس، دانشجویان همزمان با تحصیل، در دوره های مهارتی نیز شرکت خواهند کرد.
رئیس دانشگاه پیام نور فارس،به  ظرفیت سنجی سایر مراکز پیام نور استان فارس جهت احداث و راه اندازی مرکز نوآوری در سایر مراکز استان نیز اشاره کرد و افزود: چهار مرکز دیگر علاوه بر شیراز، دارای بیشترین ظرفیت در زمینه راه اندازی مرکز نوآوری به صورت فیزیکی و همچنین مجازی هستند. مراکز کازرون، جهرم، استهبان، و فسا دارای بیشترین تقاضا و توانایی فیزیکی و همچنین بیشترین نیروهای فعال در زمینه نوآوری و کارآفرینی می باشند.  بعد از آنها مرکز اوز نیز از توانایی و ظرفیت مناسبی برخوردار است.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به تقاضاهایی که از طرف این مراکز صورت گرفته است و به دلیل مشکلاتی که در تدوین تفاهم نامه جهت تعیین هزینه ها و قراردادها پیش آمده است، قرار بر این شد که فعلا این مراکز به صورت اقماری زیر نظر مرکز نوآوری استان فعالیت داشته باشند.