طرح ترافیک تهران از اول شهریور اجرا می‌شود؟
طرح ترافیک تهران از اول شهریور اجرا می‌شود؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه لغو طرح ترافیک در پایتخت تبعات مختلفی به همراه داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌کنم از اول شهریور تا پایان سال اجرای طرح ترافیک به صورت منظم اجرا شود.

به گزارش یوپنا محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره لغو طرح ترافیک در پایتخت اظهار داشت: شهرداری تهران جهت همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا با لغو طرح ترافیک در هفته جاری موافقت کرده است.

وی افزود:‌در حال حاضر مشخص شده که لغو طرح ترافیک در کاهش آمار مسافران حمل و نقل عمومی تأثیری نداشته است و بسیاری از دستگاه‌ها و مسؤولین نیز به این موضوع اذعان داشته‌اند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به دلیل اینکه با وضعیت قرمز کرونا طرح ترافیک فعلا تا پایان مرداد اجرا نمی‌شود، گفت: لغو طرح ترافیک در پایتخت تبعات مختلفی را به همراه داشته که دستگاه‌های مختلف به آن واقف شده‌اند.

علیخانی ادامه داد: افزایش ترافیک در محدوده مرکزی شهر، آلودگی هوا دو معضل اصلی لغو طرح ترافیک بوده است همچنین به دلیل تکمیل شدن ظرفیت خیابان‌ها، عبور و مرور اتوبوس‌ها در خطوط ویژه با مشکل همراه شده چرا  که با تکمیل ظرفیت خیابان‌ها بسیاری از رانندگان به این  خطوط وارد می شوند.

 

وی یادآور شد: معضل ورود خودروهای سواری به خطوط ویژه سبب اختلال در حرکت آمبولانس‌ها و رسیدن به موقع بیماران به مراکز درمانی هم شده بنابر این باید با اجرای طرح از سفرهای غیر ضروری پیشگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که لغو طرح ترافیک از ابتدای شهریور ادامه می‌یابد یا خیر،‌گفت: پیش‌بینی می‌کنم از اول شهریور تا پایان سال اجرای طرح ترافیک به صورت منظم اجرا شود.