استخدام گسترده در دولت؛ جذب ۴۵ هزار نفر
استخدام گسترده در دولت؛ جذب ۴۵ هزار نفر

برخی از مقررات اجازه تعیین و تکلیف کارکنان دولت را نمی‌دهند، مانند ادامه خدمت دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در دستگاه‌های اجرایی تا ۳۵ سال و یا اشتیاق ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی تقاضا را برای ورود به دستگاه‌های اجرایی افزایش می‌دهد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: در هشتمین مرحله آزمون عمومی در دستگاه‌های اجرایی ۴۵ هزار نفر به استخدام دولت در می‌آیند که از آن ۳۲ هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

به گزارش یوپنا، «جمشید انصاری» پنجشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی اظهارداشت: از این تعداد ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مابقی نیز در سایر دستگاه‌های اجرایی جذب دولت می‌شوند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد کارکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسیده است، گفت: پیشتر تعداد کارکنان دولت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بود، اما با ۷ درصد کاهش هم اکنون تعداد کرکنان دولت به ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار نفر رسیده است.

معاون رئیس جمهوری یادآورشد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خدمات کادر درمانی با جذب ۷ هزار نفر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مجوز‌های قبلی در مجموع امسال ۱۲ هزار و ۲۸۰ نفر در این وزارتخانه استخدام می‌شوند.

انصاری با اشاره به اهمیت کوچک و چابک سازی نظام اداری کشور یادآورشد: هرچه نظام اداری کشور کوچک شود عملکر دولت چابک می‌شود، اما ۴ عامل در نظام اداری کشور مانع انجام این مهم می‌شوند.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهارداشت: برخی از مقررات اجازه تعیین و تکلیف کارکنان دولت را نمی‌دهند، مانند ادامه خدمت دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در دستگاه‌های اجرایی تا ۳۵ سال و یا اشتیاق ورود فارغ التحصیلان دانشگاهی به دستگاه‌های اجرایی تقاضا را برای ورود به دستگاه‌های اجرایی افزایش می‌دهد.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: افزایش جمعیت نیز باعث به کارگیری کارکنان بیشتری برای ارائه خدمت به مردم است و توسعه تقسیمات کشوری نیز اجازه نمی‌دهد تعداد کارکنان دولت کاهش پیدا کند.