اکثر دانش آموختگان رشته شیمی دانشگاه پیام نور شاغل هستند/ نقش ویژه شیمی در اقتصاد و کارآفرینی
اکثر دانش آموختگان رشته شیمی دانشگاه پیام نور شاغل هستند/ نقش ویژه شیمی در اقتصاد و کارآفرینی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به نقش و اهمیت رشته شیمی در حوزه های مختلف اقتصادی و کارآفرینی گفت: شیمی رشته ای پولساز است و با توجه به پتانسیل کشور در حوزه های مختلف اعم از؛ منابع طبیعی، نفت، گاز، پتروشیمی و معدن ، نیاز به دانش آموختگان این رشته بسیار بالاست.

به گزارش یوپنا، دکتر محمد علی کریمی در شانزدهمین همایش ملی شیمی دانشگاه پیام نور افزود: گروه شیمی دانشگاه پیام نور با ۲۰۰عضو هیات علمی و ۷۰ مرکز مجری، سهم قابل توجهی از دانش آموختگان این رشته در مقاطع مختلف را به خود اختصاص داده است و با برگزاری ۱۶ دوره همایش در ادوار مختلف توانسته جایگاه مناسب علمی وپژوهشی را با همکاری انجمن علوم و فناوریهای شیمیایی ایران کسب نماید.
استاد تمام گروه شیمی درخصوص وضعیت اشتغال دانش آموختگان رشته شیمی اظهار داشت: تجربه و آمارها نشان می دهد که دانش آموختگان این رشته معمولا آینده کاری و شغل مناسبی دارند و کمتر شیمیست را می توان یافت که بیکار باشد.
وی اذعان داشت: اکثر دانشجویان رشته شیمی دانشگاه پیام نور در همان دوره دانش آموختگی شاغل هستند.
دکتر کریمی همچنین به شانزدهمین همایش ملی شیمی که به صورت مجازی برگزار شد، اشاره کرد و گفت: دوران شیوع بیماری کرونا علاوه بر مخاطراتی که به همراه داشته، فرصتهای خوبی نیز پیش پای خانواده ها،دانشجویان و محققان قرار داده و کمترین محاسن آن یادگیری شیوه های نوین و الکترونیکی است که یقینا” سواد علمی خانواده های ایرانی را بهبود خواهد بخشید.
وی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری اینچنین همایش هایی در تمامی سطوح و رشته ها در دانشگاه پیام نور شاهد ارائه دستاوردهای موثر در اتقاء دانش و علوم به ویژه علوم پایه و مادر خواهیم بود.
شانزدهمین همایش ملی شیمی با حضور دکتر کریمی معاون پژوهش و فناوری، دکتر رضا پور مدیرکل آزمایشگاه های قطبی، مسئولان دانشگاه پیام نور البرز و اساتید برجسته گروه شیمی به صورت الکترونیکی در بستر LMS دانشگاه پیام نور استان البرز در مرکز کرج برگزار شد .