دانشگاه پیام نور در تربیت انسان های شایسته تلاش کند
دانشگاه پیام نور در تربیت انسان های شایسته تلاش کند

مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس هدف از علم آموزی را تربیت “انسان شایسته”دانستند که دانشگاه پیام نور باید در تربیت چنین انسان هایی تلاش کند.

به گزارش یوپنا،آیت الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود نبوی مسئول دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور ،دکترسیدافشین موسوی چلک سرپرست دانشگاه پیام نور استان مازندران و جمعی از مسئولین این دانشگاه ضمن ابراز خرسندی،دیدار با جامعه فرهیخته و انسان های اندیشمند را فرصتی خوب و ارزشمند توصیف کرد و گفت:مقام معظم رهبری در سخنرانی خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس هدف از علم آموزی را تربیت “انسان شایسته”دانستند که دانشگاه پیام نور باید در تربیت چنین انسان هایی تلاش کند.
وی افزود:انسان شایسته در هر قومی تعریف خاص خود را دارد و اسلام نیز تعریف جامع و کامل از انسان شایسته دارد که باید گفت متاسفانه در این زمینه هم مانند سایر بخش ها انحرافاتی رخ می دهد که از آن اصالت دیدگاه ناب اسلام منحرف می شویم.
آیت الله محمدی لایینی سند۲۰۳۰را نمونه ای از انحراف در زمینه تربیت انسان شایسته عنوان کرد و گفت:به تعبیر مقام معظم رهبری می خواهند بچه های ما را مثل خودشان تربیت کنند تا مانع پرورش انسان شایسته شوند.
وی تصریح کرد:دشمنان نظام بخصوص خانواده ها را مورد هدف قرار می دهند تا از درون این خانواده ها انسان شایسته به تعریف اسلام ناب و وحی تربیت نشود.
نماینده ولی فقیه در استان مازندران،وظیفه دانشگاه را ایستادگی در برابر این انحرافات و جریان نفوذ دانست و خاطرنشان کرد:این امر فقط با تلاش خالصانه و بی منت به دست خواهد آمد. در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود نبوی مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس،گفت:خوشبختانه وضعیت فرهنگی دانشگاه پیام نور خیلی مناسب است.وی درادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و توصیه های شش گانه مقام معظم رهبری بخصوص توصیه دوم معظم له درباره اخلاق و معنویت ،اظهارداشت:در این زمینه اساتید متعهد و گروه معارف دانشگاه اقدامات ارزنده ای را انجام داده اند اما ما انتظار داریم که روحانیون و علما به این موضوع توجه ویژه کنند.
حجت الاسلام والمسلمین نبوی تاکید کرد:وظیفه اصلی ما هدایت دانشجویان و دانشگاهیان در مسیر اخلاق و معنویت است.
در ابتدای این دیدارحجت الاسلام و المسلمین احمد اسلامی مسئول دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان مازندران نیز باگرامیداشت یاد و خاطره شاگردان مکتب امام روح الله(س)و هفته دفاع مقدس،توسعه مباحث اخلاقی را یکی از ارکان،وظایف و تکالیف دفتر نهاد رهبری در دانشگاه برشمرد و گفت:توسعه اخلاق در سه حوزه دانشجویی،استادان و کارکنان مدنظر ما است.وی توجه به فرهنگ قرآنی را از دیگر راهبردهای دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اعلام کرد و گفت:ایجاد انگیزه و امید در دل دانشگاهیان و دانشجویان،رویکرد دیگر دفتر نهاد است.
حجت الاسلام و المسلمین اسلامی ،توجه ویژه به موضوع خانواده و حضورعالمانه “حوزه “در دانشگاهها را از دیگر وظایف و راهبردهای کاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور عنوان کرد.