مرکز تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی دانشگاه پیام نور واحد بندپی راه اندازی شد
مرکز تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی دانشگاه پیام نور واحد بندپی راه اندازی شد

با حضور دکتر کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی؛ مرکز تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی دانشگاه پیام نور واحد بندپی راه اندازی شد

به گزارش پایگاه خبری یوپنا، دکتر علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم شهرستان بابل در مجلس شورای اسلامی، سردار ابوطالب شفقت معاون آموزشی وزیر دفاع و دکتر سیدافشین موسوی چلک سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران و جمعی از مسئولین از مرکز تحقیقات کشاورزی دانشگاه پیام نور مازندران- واحد بندپی بازدید کردند.
دکتر کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که بخش بندپی یکی از مهم ترین قطب های کشاورزی در استان مازندران است، بیان داشت: ایجاد این مرکز و در کنار آن راه اندازی مزرعه آموزشی و ترویج کشاورزی می تواند در رشد صنعت کشاورزی این منطقه و استان تأثیر به سزایی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: منطقه بندپی پتانسیل خوبی در صنعت کشاورزی داشته و مهم ترین سرمایه آن وجود جوانان و نخبگان دانشگاهی است و با حمایت و استقرار واحدهای فن آور و شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی و دامی در ایجاد فرصت های شغلی دانش آموختگان در استان و شهرستان بابل تاثیرگذار است.
دکتر کریمی فیروزجایی با بیان این که راه اندازی رشته های مهندسی علوم کشاورزی و دام از نیازهای منطقه است، افزود: به خصوص در سطح کارشناسی ارشد راه اندازی این مرکز مطمئنا با استقبال خوبی در استان روبرو خواهد شد.
دکترابوطالب شفقت رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز اظهار داشت: زیست بوم فناوری، بومی سازی و حفظ گونه های بومی محصولات کشاورزی هر منطقه و در کنار آن ارتقاء هدفمند گونه های کشاورزی یکی از مهم ترین نیازهای این پروژه است که برای این منطقه و استان بسیار ارزشمند خواهد بود.
دکتر سید افشین موسوی چلک سرپرست دانشگاه پیام نور مازندران تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی مرکز تحقیقات آموزشی و ترویج کشاورزی در این دانشگاه انجام شده است.
وی افزود: در حال حاضر مجوزهای لازم که یکی از مهم ترین زیرساخت های ایجاد این مرکز بوده دریافت شده است و با تجهیز امکانات آزمایشگاهی و اداری به زودی افتتاح خواهد شد.