ماهیت دانشگاه پیام نور بر مبنای مدیریت و آموزش سبز می باشد
ماهیت دانشگاه پیام نور بر مبنای مدیریت و آموزش سبز می باشد

دانشگاه پیام نور با توجه به ماهیت و ساختار آن که مبتنی بر آموزش های ترکیبی و به طور ویژه الکترونیکی است، تاکنون نقش بسیار موثری در مدیریت سبز و کاهش استفاده از کاغذ و ایاب و ذهاب به خصوص در حوزه تولید محتوا و کتب الکترونیکی و آزمون های الکترونیکی  منجر به کاهش خسران محیط زیست داشته است

دکتر محمد علی کریمی توجه به مقوله محیط زیست در کشور را ضروری دانست و گفت: دانشگاه پیام نور با توجه به ماهیت و ساختار آن که مبتنی بر آموزش های ترکیبی و به طور ویژه الکترونیکی است، تاکنون نقش بسیار موثری در مدیریت سبز و کاهش استفاده از کاغذ و ایاب و ذهاب به خصوص در حوزه تولید محتوا و کتب الکترونیکی و آزمون های الکترونیکی  منجر به کاهش خسران محیط زیست داشته است و برگزاری این همایش به صورت وبینار نیز گام مثبت دیگری در این راستاست که ضمن برقراری عدالت ارائه و بهره مندی آموزشی،  امکان استفاده از مطالب علمی این همایش را برای کلیه علاقه مندان  دوستدار محیط زیست در سراسر کشور فراهم کرده است.
به گزارش یوپنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در سومین همایش ملی آموزش محیط زیست که امروز در دانشگاه پیام نور و به صورت وبینار آغاز به کار کرد، افزود: محیط زیست یکی از دغدغه های مهم بشر امروز است. هم راستا با افزایش سطح فناوری های جدید و پیشرفت علم، توجه به مقوله محیط زیست نیز اهمیت یافته و امروزه بسیاری از کشورها برای حفظ و ارتقای محیط زیست تلاش می کنند.
وی با عنوان اینکه در یک دهه اخیر اتفاقاتی که در حوزه فناوری رخ داده بیشتر دوست دار محیط زیست بوده، افزود: حرکت هدفدار جهانیان و پروتوکل ها و معاهده های متعدد بین المللی در این جهت نظیر مونترال، کیوتو و پاریس این امید را به وجود آورده که بتوانیم بر مشکلات زیست محیطی موجود غلبه کرده و با اولویت بخشی به رویکردهایی همچون حذف و جایگزینی سوخت های فسیلی با انرژی های نو و تجدیدپذیر و بازنگری و اصلاح رویه ها در بخش های صنعت، کشاورزی، تولید و مصرف بخش عظیمی از دغدغه های زیست محیطی و در راس آنها بحران اثر گلخانه ای را مرتفع کنیم.
دکتر کریمی افزود: آموزش سهم قابل توجهی در تحقق این امر خواهد داشت و دانشگاه پیام نور می تواند با گسترش آموزش در این زمینه پیشرو باشد.
وی تصریح کرد: انتظار می رود مدیران عالی رتبه اجرایی کشور در راستای تحقق اسناد بالادستی به ویژه سند چشم انداز توسعه تلاش مضاعفی داشته باشند تا بتوانیم شاهد کاهش معضلات زیست محیطی در کشور باشیم. وی تلاش در جهت تحقق شعار مهم این حوزه توسط هر فرد دغدغه مند و دوستدار  محیط زیست “شروع از خود و توجه به حقوق دیگران” را مورد تاکید قرار داد.