اعتراف دختر ۱۷ ساله به قتل پدر
اعتراف دختر ۱۷ ساله به قتل پدر

پرونده جنایتی خانوادگی که در آن پدر خانواده به دست دخترش به قتل رسیده است، به‌خاطر سن دختر نوجوان به دادسرای اطفال و نوجوانان فرستاده شد.

ساعت ۵:۳۰ بعدازظهر روز دوشنبه مأموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر وقوع قتل در محدوده استحفاظی خود را به بازپرس کشیک قتل تهران اطلاع دادند. مأموران کلانتری در گزارش اولیه به بازپرس دشتبان گفتند پدر خانواده به دست دختر ۱۲ ساله‌اش به قتل رسیده است. ساعتی بعد بازپرس دشتبان همراه مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران در کلانتری حضور یافتند و کارشناسان پزشکی‌قانونی نیز به بیمارستان ضیاییان تهران که جسد در آنجا بود رفتند تا معاینات اولیه را انجام دهند.

به گزارش شرق؛ زمانی که بازپرس کشیک قتل پایتخت به کلانتری رسید، بازجویی‌های اولیه انجام شده و دختر ۱۲ ساله خانواده اعتراف کرده بود با زدن ضربه قمه به سر پدرش او را به قتل رسانده است. این دختر در پاسخ به سؤالات بازپرس جنایی نیز گفت: پدرم، من و خواهر و مادرم را کتک می‌زد. زمانی هم که من او را با قمه زدم، او مادرم را کتک زده بود و با فشار به گلوی مادرم داشت او را خفه می‌کرد. من هم برای دفاع از مادرم قمه‌ای را که مال خود پدرم بود از کمد برداشتم و به او ضربه زدم. بعد همسایه‌ها آمدند و پدرم را به بیمارستان بردند و پلیس را هم در جریان قرار دادند.

این دختر در ادامه گفت: پدرم ما را کتک می‌زد و قمه را هم تیز کرده بود و با آن ما را تهدید می‌کرد، برای همین هر سه ما از او می‌ترسیدیم. در ادامه تحقیقات، بازپرس جنایی محل وقوع حادثه را مورد بررسی قرار داد و بازجویی از مادر و خواهر این دختر ۱۲ ساله را آغاز کرد. این در حالی بود که برخی نشانه‌ها حکایت از آن داشت که دختر ۱۲ ساله مرتکب قتل نشده و برای کمک به خواهر و مادر خود قتل را گردن گرفته است.

خواهر ۱۷ ساله این دختر در نهایت پس از سؤالات مکرر دچار تناقض‌گویی شد و مسئولیت قتل را برعهده گرفت. او گفت: من پدرم را کشتم، نه خواهر ۱۲ ساله‌ام. زمانی که پدرم دستش را دور گلوی مادرم حلقه کرده بود و داشت او را خفه می‌کرد، با قمه خودش از پشت به او حمله کردم، اما بعد که همسایه‌ها آمدند و برایشان تعریف کردیم چه اتفاقی افتاده است پیشنهاد دادند خواهر ۱۲ ساله‌ام مسئولیت قتل را گردن بگیرد، چون اگر من و مادرم متهم به قتل شویم، عواقب سختی در انتظارمان خواهد بود، اما، چون خواهرم سنش کم است زیاد دچار دردسر نمی‌شود. این دختر در اعترافات خود بار‌ها تأکید کرد: پدرم هر سه ما را کتک می‌زد و از دست او آسایش نداشتیم.

در ادامه، بازپرس دشتبان دستور تن‌پیمایی هر سه عضو خانواده را صادر کرد و کارشناسان پزشکی‌قانونی پس از معاینه مادر و دو دخترش تأیید کردند آثار کبودی متعدد روی بدن هر سه آن‌ها دیده می‌شود که از ضرب‌وجرح آن‌ها حکایت دارد. در نهایت بازپرس جنایی با توجه به اینکه دختر بزرگ خانواده نیز سنش از سن قانونی کمتر بود، پرونده و متهم را با قرار عدم صلاحیت در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار داد تا برای رسیدگی به دادسرای اطفال و نوجوانان برده شود.