۷ خوراکی مفید برای درمان آنفولانزا
۷ خوراکی مفید برای درمان آنفولانزا

در زمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا مصرف خوراکی‌های حاوی ترکیب‌های آنتی‌باکتریال به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

 

به گزارش یوپنا،همزمان با سردتر شدن هوا و شیوع بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا مصرف خوراکی‌های دارای خواص آنتی‌باکتریال برای کمک به درمان هرچه سریع‌تر توصیه می‌شود.

در زمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا بیمار اشتهای چندانی به غذا ندارد اما توجه به رژیم غذایی و مصرف خوراکی‌های حاوی ترکیب‌های آنتی‌باکتریال به فرد کمک می‌کند تا سیستم ایمنی خود را در برابر بیماری تقویت کند.

از جمله خوراکی‌هایی که برای مقابله با سرماخوردگی و آنفلوآنزا مناسب است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سوپ مرغسوپ مرغ از جمله بهترین خوردنی‌ها در زمان ابتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی به حساب می‌آید. با مصرف این غذا می‌توان بخشی از نیاز بدن به مایعات را برای مقابله با ویروس‌ها تامین کرد. سوپ مرغ همچنین به کاهش التهاب تحریک کننده‌ی علائم این دو بیماری کمک می‌کند.

ویتامین C: مرکبات حاوی مقدار قابل توجهی از ویتامین C است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. این ویتامین آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آید که مصرف روزانه آن برای برخورداری از سیستم ایمنی سالم توصیه می‌شود. همچنین می‌توان ویتامین C مورد نیاز بدن را با مصرف انواع مرکبات، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی شیرین و مکمل‌های این ویتامین تامین کرد.

سیر و پیازسیر و پیاز تاثیر بسزایی در مقابله با سرماخوردگی دارند. همچنین این دو ماده خوراکی ویروس را از بین برده و بدن را از مواد سمی پاک می‌سازند.

عسلعسل یکی از بهترین گزینه‌های درمانی برای گلودرد است. عسل ترکیب ضدعفونی کننده طبیعی به حساب می‌آید که همچون هیدروژن پراکسید عمل می‌کند. این ماده خوراکی سطح گلو را پوشانده و یکی از بهترین خوراکی‌ها برای مقابله با سرماخوردگی و گلودرد است. همچنین ترکیب‌های آنتی‌اکسیدان و آنتی‌میکروبیال این خوراکی با عفونت ناشی از باکتری، ویروس و قارچ مقابله می‌کند.

خوراکی‌های سرشار از رویبررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف قرص‌های حاوی روی از زمان شروع سرماخوردگی مدت زمان بیماری را یک روز کاهش می‌دهد. تخمه کدو و نخود از جمله خوراکی‌های حاوی روی هستند.

گوجه فرنگیبرای افرادی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند سوپ گوجه جایگزین مناسبی برای سوپ مرغ است. گوجه فرنگی حاوی آنتی‌اکسیدان لیکوپن است و لیکوپن با عدم توازن رادیکال‌های آزاد ناشی از عفونت مقابله می‌کند.

همچنین استراحت کردن به بهبود هر چه سریع‌تر بیماری و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.