شکاف در ائتلاف اصولگرایان از قم آغاز شد
شکاف در ائتلاف اصولگرایان از قم آغاز شد

به فاصله یک ماه دومین ائتلاف انتخاباتی اصولگرایان در قم اعلام موجودیت کرد. پیش از این دبیر حزب مؤتلفه شاخه قم گفته بود ائتلافی که به نام اصولگرایی در این شهر قد علم کرده و نامزد‌های انتخاباتی‌اش را هم تعیین و اعلام کرده، قبول ندارد و آن را نماینده جریان اصولگرایی نمی‌داند. این ائتلاف متأخر نامش «ائتلاف بزرگ نیرو‌های انقلاب اسلامی قم (ابناء قم)» است که در برابر «جبهه شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم» تشکیل شده.

به نظر می‌رسد کارزار میان طیف سنتی و جدید یا متقدم‌ها و متأخر‌ها در جریان اصولگرایی این روز‌ها به شدیدترین وضعیت خود رسیده است. در شرایطی که رقیب بیرونی ضعیف یا در حال احتضار تصور می‌شود، به طور طبیعی رقابت تنگاتنگ به درون خود جریان کشیده می‌شود. این اتفاقی است که دقیقا این روز‌ها در جریان اصولگرایی در حال رخ‌دادن است و هر طیف، حزب و جریانی در باطن به دنبال سهم بیشتری است.
در این‌ میان جبهه پایداری به‌هیچ‌عنوان حاضر به کوتاه‌آمدن نیست. آن‌ها از حمایت پدر معنوی خود هم بهره‌مندند. آیت‌الله مصباح‌یزدی هم سال ۹۳ و هم الان به‌نوعی آب پاکی را روی دست اصولگرایان ریخت و حاضر نشد از وحدت به هر قیمتی حمایت کند. آن زمان اصولگرایان در برابر خواسته‌های جبهه پایداری و جریان‌های همسو و نزدیک به آن کوتاه آمد؛ اما این روز‌ها گویا بعید است که دوباره تن بدهد.
منبع: روزنامه شرق