تبادل فناوری در البرز نیاز به تعامل با دانشگاه دارد
تبادل فناوری در البرز نیاز به تعامل با دانشگاه دارد

با هدف تقویت و گسترش ارتباط بین دانشگاه و بخش صنعت درون استانی، جلسه مشترکی با حضور مديران شركت شهرک های صنعتی استان ، رئیس دانشگاه پیام نورالبرز و مدیران این دانشگاه تشکیل شد.

به گزارش یوپنا،دکتر سید اسحاق جلالیان  در نشست با مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان البرز همزمان با برگزاري رویداد ملی و بین المللی تبادل فناوری بنگاه های کوچک و متوسط و استارت آپ ها در البرز عنوان کرد: تبادل فناوری در استان البرز تعامل دوسویه صنعت و دانشگاه را می طلبد.

جلالیان در این نشست با بیان توانمندیهای فناورانه اساتید و دانشجویان این دانشگاه؛ برای همکاری با شرکت شهرکهای صنعتی استان در خصوص ایجاد کارخانه فناوری؛اعلام آمادگی کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان با اشاره به اینکه مسئله محور بودن آموزش های دانشگاهی و تلاش برای رفع چالش های بخش صنعت استان، از جمله مفاهیم مهم این نشست می باشد؛ افزود: توافقات لازم و مقدماتی بین دو طرف، جهت عقد تفاهم نامه همکاری های مشترک دوجانبه،حمایت از رساله ها، طرح ها و پایان نامه های دانشجویی دانش بنیان،پیوند بین آموزش، پژوهش و کاربرد در راستای رفع چالش های حوزه صنعت مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

محمد امین فرشی   مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان البرز  نیز از برگزاری رویداد ملی و بین المللی تبادل فناوری بنگاه های کوچک و متوسط و استارت آپ ها  خبر داد و اظهار کرد: البرز طی دو روز در تاریخ های ۱۸و ۱۹آذر ماه امسال شاهد برگزاری این دو رویداد است که به میزبانی شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز در محل دانشگاه آزاد کرج برگزار خواهد شد تا اساتید و دانشجویان نیز با این رویدادها آشنا شوند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز بیان کرد: در رویداد ملی مذکور، واحدهای فناور متشکل از دانشگاه ها، مراکز رشد و‌یا شتاب دهنده هایی هستند که توانایی حل نیازهای واحدهای صنعتی را دارند و پس از طرح مشکلات برای حل آن اعلام آمادگی می کنند، از ۱۶۲پروپوزالی که آماده سازی شده بالغ بر ۱۵مورد مربوط به البرز است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز همچنین گفت: تا پایان سال جاری باید ۹۹واحد صنعتی غیر فعال استان البرز، مجدد به چرخه تولید باز گردند که از ابتدای سال جاری تاکنون این اقدامات در مورد ۵۷واحد صنعتی عملیاتی شده و باقی آنها نیز تا آخر امسال به نتیجه می رسد، بطور میانگین اشتغالی که به واسطه فعالیت هر واحد ایجاد خواهد شد حدود ۱۵نفر است که در این راستا از دانشگاههای کشور و به ویژه پیام نور نیز دعوت می کنیم در احیای این واحد های غیر فعال مشارکت جدی داشته باشند.

وی  در پایان اشاره کرد: بحث راه اندازی شهرک فناوری، شهرک استارت آپی و یا کارخانه نوآوری در البرز نیز مورد رسیدگی قرار داده شده است که در خصوص شهرک فناوری ،بودجه ملی برای آن منظور شده و امیدواریم اختصاص زمین آن نیز حل شود و بازدید از دانشگاه پیام نور استان البرز نیز به همین منظور انجام گرفت.