دانشجویان با تکیه بر آموزه‌های دینی طلایه‌دار نهضت‌های نوین علمی و اخلاقی هستند
دانشجویان با تکیه بر آموزه‌های دینی طلایه‌دار نهضت‌های نوین علمی و اخلاقی هستند

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان در مراسم جشن روز دانشجو گفت: دانشجویان باید با تکیه بر آموزه‌های دینی، ملی و ارتقاء علم و آگاهی خود بتوانند در شرایط بحرانی کشور، همچنان طلایه‌دار نهضت‌های نوین علمی و اخلاقی باشند.

به گزارش یوپنا، یعقوب احمدی در مراسم روز دانشجو ضمن تبریک به مناسبت سالگرد حماسه ۱۶ آذر به جامعه علمی و دانشگاهی کشور بخصوص دانشجویان استان کردستان، اظهار کرد: بدون شک، نعمت بزرگ استقلال و آزادی و امنیت پایدار امروز کشورمان مرهون مجاهدت و فداکاری جوانان و دانشمندان بزرگواری است که با خون خود نهال پرخیر و برکت انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۶ آذر یادآور پایمردی و ایستادگی دانشجویان از خودگذشته در برابر نظام سلطه است، افزود: این روز تاریخی یادآور رشادت دانشجویانی است که سینه خود را در برابر تیرهای استعماری دشمن سپر کردند و در گذر زمان فریاد ضد استکباری ملت ایران را به گوش جهانیان رسانده‌اند، و با نثار خون خود از کیان کشور در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان دفاع کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان تصریح کرد: دانشجویان پیشگامان عرصه سازندگی و مظهر بیداری هستند که باید نسبت به همه رویدادهای جامعه خود حساس و مسئولیت‌پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲، نیز خون پاک سه شهید دانشجوی عدالت‌طلب و پیام‌آور آزادی‌خواهی و عزت دانشجویان مسلمان ایرانی شد.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد، به رسالت خطیر دانشجویان گریزی زد و افزود: دانشجو و جامعه دانشگاهی با بصیرت و آگاهی‌بخشی می‌تواند برای عبور از این شرایط ویژه به سیاست و جامعه ایران کمک کند چراکه دانشگاه مبدا تحولات کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ آذر تجلی روح آرمان‌گرایی و آینده‌نگری است، ادامه داد: دانشجوی آگاه الگوی تمام‌نما و چشم بینای یک ملت است که می‌بایست نسبت به همه رویدادهای جامعه خود حساس و مسئولیت‌پذیر باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان بر لزوم افزایش آگاهی دانشجویان و شناخت سره از ناسره تاکید کرد و گفت: امید است دانشجویان با تکیه بر آموزه‌های دینی، ملی و ارتقاء علم و آگاهی خود بتوانند در شرایط بحرانی کشور، همچنان طلایه‌دار نهضت‌های نوین علمی و اخلاقی باشند.

احمدی با اذعان به اینکه ۱۶ آذر و روز دانشجو فرصتی ارزشمند برای بازنگری هویت انقلابی دانشجویان ایران اسلامی است، یادآور شد: دانشجویان استقلال‌طلب و آینده‌نگر در راستای تحقق آرمان‌ها و اهداف راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر دانش و آگاهی خود گام بردارند.