تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان به رمز دوم پویا نیازی ندارند
تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان به رمز دوم پویا نیازی ندارند

رئیس بانک مرکزی اعلام کرد طبق درخواست اپراتورهای موبایل، تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان فعلا به رمز دوم پویا نیازی ندارند.

به گزارش یوپنا عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی اعلام کرد بنابه درخواست اپراتورهایی که از USSD استفاده می‌کنند، فعلا برای تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان نیازی به رمز دوم پویا نخواهد بود. وی همچنین اعلام کرد این موضوع توسط معاونت فناوری بانک مرکزی رسیدگی شده است، اما تراکنش‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان بدون رمز دوم پویا انجام نخواهند شد و افرادی که هنوز نسبت به فعال‌سازی رمز دوم پویا اقدام نکرده‌اند باید به بانک‌ها مراجعه کرده و رمز دوم پویای خود را فعال کنند. وی در پاسخ به این سؤال که «آیا تراکنش‌های زیر ۱۰۰ هزار تومان برای همیشه نیازی به رمز دوم پویا نخواهند داشت؟» گفت:

خیر، این درخواست درحال حاضر از سوی اپراتورها مطرح شده است تا فعلا برای انجام تراکنش‌ها زیر ۱۰۰ هزار تومان مشکلی نداشته باشند.

بانک مرکزی پیش‌تر اعلام کرده بود از ابتدای دی‌ماه سال جاری استفاده از رمز دوم پویا اجباری خواهد شد؛ اما باتوجه به اینکه بسیاری از کاربران برای نصب و فعال‌سازی اپلیکیشن‌های رمزساز با مشکل مواجه شده بودند قرار شد بانک مرکزی امکان دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک را نیز فعال کند. در همین راستا «سامانه‌ی هریم» از سوی بانک مرکزی معرفی شد تا کاربران بتوانند برای انجام تراکنش‌هایی که نیاز به رمز دوم پویا دارند، تنها با زدن یک دکمه در صفحه‌ی پرداخت، رمز دوم پویا را به‌صورت پیامکی دریافت کنند. دو بانک ملت و پارسیان اولین بانک‌هایی بودند که در تاریخ ۱۶ دی‌ماه به سامانه‌ی هریم پیوستند و قرار شد مابقی بانک‌ها نیز تا آخر دی‌ماه به این سامانه بپیوندند. همچنین فرصتی داده شده بود که کاربران تا پایان دی‌ماه یعنی موعد مقرر بانک‌ها برای پیوستن به سامانه‌ی هریم بتوانند از رمز دوم ایستای خود استفاده کنند. بنابراین انتظار می‌رود از فردا یعنی ابتدای بهمن‌ماه رمزهای دوم ایستا برای تراکنش‌های بالای ۱۰۰ هزار تومان غیرفعال شوند و اغلب بانک‌ها با پیوستن به سامانه‌ی هریم، امکان دریافت رمز دوم پیامکی را فراهم کرده باشند.