تغییر نگاه سنتی دانشگاه از هزینه کردن صرف بودجه های دولتی به سمت درآمد زایی
تغییر نگاه سنتی دانشگاه از هزینه کردن صرف بودجه های دولتی به سمت درآمد زایی

دکتر محمدرضا زمانی گفت: حوزه اداری، مالی و عمرانی طی دو سال گذشته به خوبی توانسته با تغییر نگاه دانشگاه از تخصیص صرف بودجه دولتی به تمامی امور به سمت درآمدزایی حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری یوپنا، رئیس دانشگاه پیام نور امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر امور مالی افزود: پیش از این سیاست موجود در حوزه مالی دانشگاه این بود که بودجه ای از سوی دولت به دانشگاه پیام نورطبق عرف اختصاص می یابد و این بودجه باید در تمامی امور صرف شود، ولی از آنجا که بودجه تخصیصی به دانشگاه پاسخگوی همه هزینه ها نبود، استقراض از بانک ها و دریافت تسهیلات با نرخ کارمزد بالا را در پی داشت که این مسئله، دانشگاه را با مشکلات بسیاری مواجه کرده بود.
وی با اشاره به پرداخت تمامی بدهی های گذشته اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در دو سال گذشته، با رقم بدهی حدود ۱۵۰۰ میلیارد ریال مواجه بود که متاسفانه با تعهدهای بدهی نادرست و هزینه های غیرمرتبط ایجاد شده بود و خوشبختانه با برنامه ریزی دقیق، شفاف سازی و انضباط مالی توانستیم تمامی این بدهی های به ارث رسیده را پرداخت کنیم.
وی در مورد محل های درآمدی دانشگاه پیام نور اظهار داشت: در حال حاضر بودجه دانشگاه پیام نور علاوه بر بودجه عمومی که از سوی دولت به دانشگاه ابلاغ می شود، شامل درآمدهای اختصاصی و درآمدهای شهریه ای است که خوشبختانه طی دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی از سوی استانها برای افزایش درآمدها و صرف آن در امور دانشگاه صورت گرفته است.
وی اذعان داشت: تمامی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور اکنون آگاهند که برای کسب درآمد باید تلاش کنند و طبق برنامه راهبردی که مشخص شده چه میزان از درآمد را باید کسب و هزینه کنند، حرکت می کنند.
وی با تاکید بر لزوم حفظ موقعیت و جایگاه دانشگاه به ویژه در تلاطم های اقتصادی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در راستای پیشرفت دانشگاه گام های موثری برداریم.