دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو: پیشرو بودن دانشگاه پیام نور در آموزش محیط زیست
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو: پیشرو بودن دانشگاه پیام نور در آموزش محیط زیست

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: یکی از ۱۷ کرسی یونسکو در ایران در دانشگاه پیام نور است که در حوزه آموزش محیط زیست فعال است، از این رو دانشگاه می تواند نقش مهمی در آموزش محیط زیست داشته باشد.

به گزارش یوپنا حجت الله ایوبی امروز یکشنبه در جشنواره ملی آموزش محیط زیست در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: ایران باید در حوزه محیط زیست در جهان نمونه باشد.
وی افزود: الگو شدن کشور در  عرصه های سیاسی و اقتصادی در جهان پر رقابت امروز بسیار دشوار است، اما ایران با توجه به فرهنگ غنی و تمدن دیرینه می تواند در حوزه محیط زیست الگو باشد.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو گفت: با توجه به فرهنگ غنی تمدن ایران و نظافت مناسب مردم در منازل و حتی احکام شرعی جزو کشورهایی هستیم که محیط زیست را می فهمیم و پاس می داریم.
ایوبی خاطر نشان کرد: باید در کشور تلاش شود که در  عرصه محیط زیست به  یکی از چهره های مطرح جهان تبدیل شویم.
وی با بیان اینکه محیط زیست یک مسئله کهن و قدیمی است، عنوان کرد: می توان با کمترین هزینه مسائل مربوط به محیط زیست را رعایت کرد، اما این موضوع می تواند در تمام مراحل زندگی بشر بسیار اثر گذار باشد.
دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به اینکه اندیشه محیط زیست باید در جان مردم باید رسوخ کند، گفت: مردم باید از اهمیت محیط زیست و سرمایه های موجود در این حوزه آگاه شوند. وقتی مردم بدانند که آب یک سرمایه بسیار ارزشمند است، بی شک در  مصرف بهینه آن کوشا هستند. هر چند گفته می شود که جنگ آینده کشورها بر سر آب است، اما آب در اثر مصرف بهینه می تواند محور صلح باشد.
ایوبی افزود: استفاده مناسب از محیط زیست به واسطه آموزش در مدارس ابتدایی و همچنین آگاهی خانواده ها می تواند در کودکان نهادینه شود تا بر این اساس در آینده نسلی دوستدار محیط زیست در کشور پرورش یابد.