کوبی برایانت، اسطوره بسکتبال NBA درگذشت!
کوبی برایانت، اسطوره بسکتبال NBA درگذشت!

کوبی برایانت اسطوره بسکتبال NBA در سانحه سقوط هواپیما درگذشت. کوبی برایانت صبح یکشنبه در یک تصادف هلیکوپتر در ایالت کالاباساس دچار سانحه شد. هنگام سقوط، کوبی با حداقل ۳ نفر دیگر در هلیکوپتر شخصی خود حضور داشته‌اند.

کوبی برایانت صبح یکشنبه در یک تصادف هلیکوپتر در ایالت کالاباساس درگذشته است. هنگام سقوط، کوبی با حداقل ۳ نفر دیگر در هلیکوپتر شخصی خود حضور داشته‌اند.

به نقل از TMZ اسپورت: آتش سوزی رخ داد پرسنل اورژانس پاسخ دادند، اما هیچ کس در هواپیما زنده نماند. ۵ نفر کشته شدند. به ما گفته می‌شود که ونسا برایانت در میان کسانی که در هلی کوپتر حضور داشتند، نبود.

دلیل سقوط در دست بررسی است. کوبی مشهور سال‍‌ها از هلیکوپتر برای مسافرت استفاده کرده است – قدمت آن به زمان بازی در لیکرز باز می‌گردد.

او به مسافرت از ساحل نیوپورت در کالیفرنیا به مرکز STAPLES در DTLA با هلی کوپتر Sikorsky S-۷۶ معروف بود.

همسر برایانت، ونسا و چهار دختر او در این هلی کوپتر حضور نداشتند.

 

(عکس) کوبی برایانت، اسطوره بسکتبال NBA کشته شد!

 

کوبی برایانت که بود و چه افتخاراتی کسب کرد؟

کوبی یکی از بزرگترین بازیکنان NBA در تمام دوران محسوب می‌شود؛ او برای ۱۸ مرتبه در تیم ستارگان حضور داشت و طی ۲۰ سال برای لیکرز بازی کرد. او از سال ۱۹۹۶ دوران حرفه‌ای خود را آغاز کرد و به ۵ قهرمانی در مسابقات بسکتبال حرفه‎ای آمریکا دست پیدا کرده بود.

کوبی برایانت پنج بار قهرمانی در رقابت‌های بسکتبال NBA را در کارنامه داشته و در سال ۲۰۱۶ از دنیای حرفه‌ای بسکتبال خداحافظی کرد. او اولین گرد تاریخ NBA بود که حداقل ۲۰ فصل بازی کرد. دلایل رخ دادن این حادثه تلخ از سوی پلیس ایالت متحده در حال بررسی است، اما به نظر می‌رسد نقص فنی در سیستم ایمنی هواپیما عامل رخ دادن آن بوده است.

کوبی برایانت با کسب ۳۳ هزار و ۶۴۳ امتیاز، چهارمین بازیکن امتیازآور تاریخ NBA به شمار می‌آید. او در سال ۲۰۰۸ به عنوان ارزشمندترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شده و در کارنامه پرافتخار ورزشی اش قهرمانی در دو المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ را نیز تجربه کرده است.