همکاری این دانشگاه با سازمان نظام پرستاری کشور در زمینه آموزش های عمومی
همکاری این دانشگاه با سازمان نظام پرستاری کشور در زمینه آموزش های عمومی

جلسه مسئولان سازمان نظام پرستاری با مسئولان دانشگاه پیام نور کشور در محل سازمان نظام پرستاری برگزار و در خصوص نحوه تعامل و همکاری های متقابل تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، نشست هم اندیشی و همکاری مسئولان دانشگاه پیام نور و سازمان نظام پرستاری در محل سازمان نظام پرستاری برگزار گردید.

دکتر مقدسی مدیرکل آموزش های آزاد و چندرسانه ای دانشگاه پیام نور با اشاره به گستردگی شعبه های دانشگاه پیام نور در سراسر کشور گفت:  آمادگی خود را جهت  همکاری با سازمان نظام پرستاری برای برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی متنوع، اعلام می داریم.

وی ادامه داد: توجه به دوره های آموزش آزاد و فنی مهارتی به دلیل فراهم کردن فرصت اشتغال برای جوانان به ویژه دانشجویان ضروری است.

دکتر جدیدی رئیس گروه آموزش دانشگاه پیام نور با اشاره به برگزاری ۹۵ درصد آموزش های آزاد دانشگاه پیام نور به شکل حضوری، خاطر نشان کرد: زیرساخت های الکترونیک دانشگاه پیام نور و امکان آموزش افراد به شکل مجازی و الکترونیک در حال فراهم سازی است زیرا این فرصت امکانی برای مهارت آموزی افراد  در زمان اندک است.

 

حمیدرضا عزیزی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری با اشاره به اهداف و برنامه های بلند مدت سازمان در دوره پنجم، گفت: رویکرد سازمان نظام پرستاری در دروه پنجم بر همکاری و تعامل موثر و متقابل با نهادهای مختلف به ویژه سازمان ها و دستگاه های آموزشی است.

وی با اشاره به اهمیت علم مراقبت و پیشرفت چشم گیر جایگاه دانش پرستاری در سال های اخیر، یکی از ابعاد حرفه پرستاری یعنی پرستاری جامعه نگر را مطرح کرد و افزود؛ پرستاری جامعه نگر یکی از نیازهای فعلی جامعه و نظام سلامت به شمار می رود و سازمان نظام پرستاری با همکاری دانشگاه پیام نور می تواند ضمن استفاده از ظرفیت های متقابل و با برگزاری دوره های مختلف حضوری و مجازی، برخی از نیازهای مردم را در سطوح مختلف نظام سلامت یعنی در پیشگیری، درمان، مراقبت و توانبخشی برطرف نمایند.

 

در ادامه دکتر محسن رازانی مدیر آموزش سازمان نظام پرستاری نیز ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص دوره های در حال برگزاری توسط سازمان، تفاهم نامه ها و قراردادهای همکاری میان سازمان و مراکز مختلفی علمی و تخصصی در کشور، تصریح کرد: توجه به صلاحیت های علمی، تخصصی و اخلاقی برای اساتید از مهم ترین معیارهای تشکیل دوره های آموزشی مختلف است که نیاز است برای برگزاری کلاس ها و دوره های به این مهم توجه بیشتری صورت گیرد.

 

در پایان، ضمن تاکید بر تشکیل کمیته ویژه برای نیاز سنجی و مطالعه بیشتر تعاملات، بر تهیه چارچوب همکاری های متقابل تاکید شد.