لزوم بهره مندی از برگزیدگان قرآنی دانشگاه ها در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
لزوم بهره مندی از برگزیدگان قرآنی دانشگاه ها در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

برگزیدگان قرآنی بخش های دانشگاهی که در جشنواره ها و سایر مسابقات ملی و بین المللی افتخار آفرین بوده اند اغلب مغفول مانده و رها می شوند و باید بتوانیم از حضور آنها در نمایشگاه بهره مند شویم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم بهره مندی از برگزیدگان قرآنی دانشگاه ها در ۲۸ امین نمایشگاه بین المللی قرآن تاکید کرد و گفت: برگزیدگان قرآنی بخش های دانشگاهی که در جشنواره ها و سایر مسابقات ملی و بین المللی افتخار آفرین بوده اند اغلب مغفول مانده و رها می شوند و باید بتوانیم از حضور آنها در نمایشگاه بهره مند شویم.
به گزارش خبرگزاری یوپنا، دکتر غفاری امروز درسومین جلسه هماهنگی ۲۸ امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، افزود: پژوهش هایی که در حوزه علوم اسلامی در کشور وجود دارد متوجه قرآن پژوهشی و عترت پژوهی است و این دستاوردها ظرفیت بزرگی است که جای آن در نمایشگاه بین المللی قرآن خالی است.
وی با عنوان اینکه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، فرصت بزرگی است که باید از آن بهره برد، اظهار داشت: نمایشگاه امسال با توجه به ظرفیت های بسیار مطلوبی که در سطح دانشگاه ها و حوزه وجود دارد، باید با تدبیر ویژه در مقیاس گسترده تر و خلاقانه تر از سال های گذشته برگزار شود.
وی رونق و استمرار این فعالیت مبارک را مهم ترین رسالت و ماموریت بخش فرهنگی دانشگاه ها دانست و تصریح کرد: کشور و انقلاب ما با نام اسلام مزین شده است و فرهنگ آموزه های دینی و ارزش های اسلامی باید در تبیین هویت جوانان این کشور نقش کلیدی داشته باشد.
دکتر غفاری از دانشگاهیان خواست، پایان نامه ها و رساله هایی که به حوزه های قرآنی اختصاص دارد و از ظرفیت و قابلیت خوبی برخوردار هستند، در نمایشگاه عرضه شود.
وی گسترش فعالیت ها را بسیار مهم خواند و اذعان داشت: در سال های گذشته فعالیت های نمایشگاه محدود بود، اما درصدد هستیم با گسترش فعالیت ها و امکان مشارکت بیشتر، امکان حضور سلایق مختلف و ایده های جدید را در نمایشگاه فراهم کنیم.
وی یادآور شد: فرهنگ قرآنی زمانی به آرمانها می رسد که هم افزایی و همراهی بخش های مختلف دانشگاهی و حوزوی بیشتر شود و بتوانیم آنچه مورد نیاز نسل جوان امروز است، عرضه کنیم.