دانشجو محور بودن فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه پیام‌نور
دانشجو محور بودن فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه پیام‌نور

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور گفت: تاکنون پنج کرسی ترویجی در دانشگاه‌های پیام نور کشور با هدف افزایش سطح و اعتبار علمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا محمد هادی امین ناجی  در حاشیه دومین جشنواره دستاوردهای دانشجویان پیام نور کشور در سمنان، افزود: به منظور افزایش جاذبه برای ورود دانشجویان دکتری به کرسی‌های ترویجی، اجازه برگزاری یک کرسی به جای مقاله دوم در حال برنامه‌ریزی است.

وی بیان کرد: برگزاری کرسی‌های ترویجی سطح و اعتبار علمی دانشگاه پیام نور را افزایش داده است.

کرسی‌های ترویجی دانشگاه پیام نور گامی برای شناسایی پژوهشگران و ایجاد انگیزه­‌های پژوهشی در آنها و در نهایت ایجاد زمینه‌­های مساعد برای رسیدن به کرسی‌­های نظریه­‌پردازی عنوان شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور ادامه داد: تلاش شده بودجه فرهنگی دانشگاه‌های پیام‌نور با وجود تنگناها در سایر حوزه، آنچه که مصوب بود، محقق شود.

وی تصریح کرد: با استفاده از روش‌های مختلف همچون ادغام جشنواره‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای و دانشجومحورکردن فعالیت‌ها، سعی شده تا اثر منفی کاهش بودجه‌ها با وجود تغییر نرخ‌ها در طول سال، کاسته شود.

ناجی با اشاره به شرایط کنونی کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به این مساله، اجرای برنامه‌های دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی جاری بر اساس هم افزایی منطقه‌ای و بهره‌برداری از امکانات مختلف دانشگاه‌های استان‌ها است.

وی تاکید کرد: اکثر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه پیام‌نور کشور دانشجومحور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور یادآور شد: بودجه کانون‌ها در این دانشگاه ۲۷ درصد و انجمن‌ها حدود ۳۰ درصد در سال ۹۸ افزایش یافت.

ناجی ادامه داد: این افزایش بودجه در راستای توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۵ نشریه جدید در سال ۹۸ در دانشگاه‌های پیام‌نور کشور تصریح کرد: ۳۵۰ نشریه در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری در این دانشگاه‌ در سراسر کشور فعالیت دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور ابرازداشت: دانشگاه پیام نور تهران برای اولین بار میزبان، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در بخش دانشگاهی در هشتم ماه رمضان سال آینده خواهد بود.

دومین جشنواره دستاوردهای و توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه پیام نور کشور در سه بخش رویش، حرکت و نشریات از ۱۹ تا ۲۱ بهمن در دانشگاه سمنان برپا شده است.