۳۰۰ عنوان درسی در دانشگاه پیام نور اصفهان به‌صورت آموزش مجازی ارایه شد
۳۰۰ عنوان درسی در دانشگاه پیام نور اصفهان به‌صورت آموزش مجازی ارایه شد

سرپرست دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: حدود ۳۰۰ عنوان درسی کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه و پس از تعطیلی کلاس‌ها به‌دلیل شیوع بیماری کرونا به‌صورت آموزش مجازی ارایه شد.

به گزارش یوپنا محمد رضا جلالی افزود: دانشگاه پیام نور استان اصفهان به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته تمهیدات لازم را برای تشکیل کلاس‌های درس به‌صورت مجازی فراهم کرد به طوریکه همه کلاس‌های کارشناسی ارشد به این صورت در اسفند سال گذشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه برخی از کلاس‌های مقطع کارشناسی نیز در اسفند گذشته و همچنین تعطیلات نوروز امسال تشکیل شد، اظهار داشت: در مجموع حدود ۳۰۰ عنوان درسی کارشناسی ارشد و کارشناسی از اسفند سال گذشته و در ایام تعطیلات نوروز تا پانزدهم فروردین برگزار شد.

جلالی با اشاره به اینکه کلاس‌های مقطع کارشناسی مراکز و واحدهای پیام نور استان اصفهان از شانزدهم فروردین به صورت مجازی تداوم داشته است، خاطرنشان کرد: در هر ساعت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در کلاس‌های درس مجازی این دانشگاه شرکت می‌کنند.

رییس دبیرخانه منطقه ۶ دانشگاه پیام نور اضافه کرد: همچنین کلاس‌های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های پیام نور استان‌های چهارمحال و بختیاری و یزد نیز در ایام تعطیلات امسال به صورت مجازی برگزار شد.
منطقه ۶ دانشگاه پیام نور کشور شامل استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری است.
جلالی یکی از مشکلات آموزش مجازی را کمبود سروربرای پوشش دادن کامل و آسان همه دانشجویان عنوان و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا این ظرفیت را به سه هزار و ۷۰۰ دانشجو در هر ساعت افزایش دهیم که به زودی انجام می‌شود.

وی یکی دیگر از مشکلات را دسترسی نداشتن بعضی دانشجویان به زیرساخت‌های آموزش مجازی در روستاها عنوان و تصریح کرد: این مشکل با تمهیدات مدیر فناوری و آموزش استان و تلاش رییسان مراکز و واحدهای پیام نور قابل رفع است.

جلالی با بیان اینکه برای آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور استان اصفهان از سامانه های وی سی ( VC) و ال ام اس (Lms) استفاده می شود، گفت: سامانه مدیریت یادگیری (Lms) ویژه استان اصفهان است.

دانشگاه پیام نور استان اصفهان دارای ۴۳ مرکز و واحد با حدود ۳۵ هزاردانشجو، ۳۰۸ عضو هیات علمی و ۶۳۰ کارمند است.