کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک سوانح در اصفهان پایان یافت
کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک سوانح در اصفهان پایان یافت

هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک سوانح (IDRiM 2016) با عنوان «سوانح و توسعه؛ پیش به سوی جامعه آگاه» دیروز دوشنبه با تجلیل از محققان جوان در اصفهان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از ایرنا، این کنفرانس بین المللی به میزبانی انجمن مهندسی زلزله ایران و به مدت چهار روز از نهم تا دوازدهم مهر سال جاری با شرکت ۳۱۲ نفر از ۱۶ کشور در اصفهان برگزار شد.
هدف اصلی این همایش تبیین ضرورت مدیریت یکپارچه ریسک سوانح طبیعی و انسان ساز در جامعه آگاه بود که به گفته مسئولان امر این اهداف محقق شد.
در مراسم پایانی این همایش، از پنج نفر از محققان جوان برتر که مقالات خود را به این کنفرانس ارائه کرده بودند تجلیل شد.
سید بنیامین ادیب زاده، سیمین اسدزاده، پریسا شهبازی، بنفشه هاشمی و مهبان ارغوانی به عنوان محققان برتر این کنفرانس معرفی شدند و مقالات خود را به ترتیب با موضوع های افزایش تاب آوری ساختمان ها با استفاده از باد بندها، روش های مقاوم سازی ساختمان های تاریخی در مقابل زلزله، لزوم استفاده از سرمایه جهانی برای مقابله با اثرات اقتصادی زلزله، تاثیر زلزله بر حمل و نقل ریلی و راه هایی برای بالا بردن تاب آوری و مدل تحقیقاتی در زمینه تاب آوری در سوانح طبیعی به این کنفرانس ارائه کردند.
محورهای این کنفرانس، بررسی ابعاد اقتصادی و اجتماعی ایمنی و تاب آوری شهرها در برابر سوانح طبیعی، روش های سیستمی و راه کارهای یکپارچه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حاکمیتی و مدیریتی در فرایندهای تصمیم سازی و سیاست گذاری کاهش خطرپذیری سوانح در سیاست های کلی توسعه کشور بود.
کنفرانس بین المللی انجمن مدیریت یکپارچه ریسک سوانح تا کنون در ژاپن، چین، آمریکا، کانادا، انگلستان و هند برگزار شده و امسال این کنفرانس بین المللی (هفتمین کنفرانس) به میزبانی ایران برگزار شد.
هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت یکپارچه ریسک سوانح (IDRiM 2017) قرار است به میزبانی ایسلند برگزار شود.
حامیان ثابت کنفرانس مذکور شامل موسسه بین المللی تحلیل سیستم ها ( IIASA)، موسسه پیشگیری سوانح دانشگاه های کیوتو، مرکز مشترک تحقیقات جامعه اروپا، بنیاد علم ژاپن، دانشگاه نورث آمبیا نیوکسل انگلستان، انجمن مهندسی زلزله ایران و موسسه های ریسک بیمه هستند.
این کنفرانس در اصفهان نیز با مشارکت نهادهای علمی و اجرایی نظیر پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تهران، سازمان مدیریت بحران کشور، وزارت نیرو، سازمان آب منطقه ای اصفهان، سازمان محیط زیست و بنیاد علم ایران برگزار شد.
سازمان ها و نهادهای بین المللی مانند یونسکو، برنامه عمران ملل متحد(UNEP)، مجمع موسسات تحقیقاتی سوانح طبیعی، برنامه تحقیقات یکپارچه ریسک (IRDR) و سازمان مدیریت بحران فرانسه و ایتالیا و همچنین موسسه های مربوطه از کشورهای نروژ، آلمان، هلند، سنگاپور، هند، چین، ژاپن، آمریکا، انگلستان، کانادا، اندونزی، سنگاپور و ترکیه از دیگر مشارکت کنندگان در برگزاری این کنفرانس هستند.
انجمن مدیریت یکپارچه ریسک سوانح پس از یک دوره ۱۰ ساله تحقیقات بین المللی در زمینه کاهش ریسک در دانشگاه کیوتو تاسیس شد و انجمن مهندسی زلزله ایران یکی از موسسان این انجمن بین المللی است.
هدف این انجمن، پژوهش در حوزه مدیریت یکپارچه ریسک سوانح و پیاده سازی دانش و فناوری های تولید شده در زمینه های مرتبط با ریسک و کاهش خطرپذیری ناشی از سوانح در عمل برای رسیدن به جامعه ایمن و تاب آور است.

انتهای پیام