ارتش ایران نه جناحی است و نه حزبی/ قدرت ایران علیه همسایگان و كشورهای اسلامی نیست/ دست متجاوز را قطع می كنیم
ارتش ایران نه جناحی است و نه حزبی/ قدرت ایران علیه همسایگان و كشورهای اسلامی نیست/ دست متجاوز را قطع می كنیم

رییس جمهوری با تاکید بر این که ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش نظام اسلامی و كل ملت ایران است، گفت: ارتش از میهن، نظام، قانون، ملت، حیثیت، منافع و مصالح ملی دفاع می كند و نباید جناحی و حزبی باشد. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری یوپنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز یكشنبه ۲۹ فروردین سال جاری در مانور […]

رییس جمهوری با تاکید بر این که ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش نظام اسلامی و كل ملت ایران است، گفت: ارتش از میهن، نظام، قانون، ملت، حیثیت، منافع و مصالح ملی دفاع می كند و نباید جناحی و حزبی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری یوپنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز یكشنبه ۲۹ فروردین سال جاری در مانور بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: در ماه های اولیه پیروزی انقلاب، جامعه و كشور با توطئه ایی روبه رو بود كه ظاهر آن با شعارهای انقلابی زرق و برق پیدا كرده و آن انحلال ارتش بود. گروهک هایی كه خود را انقلابی می نامیدند و می خواستند از انقلاب سهم داشته باشند با این استدلال كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم نیاز به ارتشی مردمی دارند موضوع انحلال ارتش را مطرح کردند.
وی ادامه داد: كسی كه با درایت تمام در برابر این توطئه كه علیه اقتدار ملی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی بود، ایستادگی كرد، امام بزرگوار؛ حكیم و شخصیتی كه با بصیرت تمام همه ابعاد تهدیدات را می دید و در برابر آن با قدرت موضوع گیری می كرد، بود.
رییس شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: امام 29 فروردین سال ۵۸ را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد و اگر یادتان باشد آن روز در همه خیابان های تهران و همه شهرهایی كه ارتش در آنجا حضور داشت ارتش به خیابان آمد و شعار سر داد ارتش فدای ملت كه مردم هم با اجتماعشان در خیابان پاسخ می دادند ملت فدای ارتش.
روحانی گفت: اثر استحكام ارتش و قدرت آن حتی قبل از جنگ تحمیلی در حوادثی كه توسط برخی گروهک ها در غرب، شمال غرب و جنوب غرب كشور به وجود آمده بود، كاملا نمایان شد، ارتش حضور پیدا كرد، قدرت خود را نشان داد و به همه گروهک ها و اربابان آنها نشان داد كه ارتش ایران، ارتشی مردمی، مكتبی، ملی و گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب است.
روحانی افزود: ارتش آزمایش خود را در روزهای پایانی سال ۵۷ و ماه های اولیه ۵۸ در برابر توطئه ها نشان داد و بالاخره در جنگ تحمیلی و ۳۱ شهریور ۵۹ ظاهر و آشكار شد.
وی اظهار داشت: حكمت سخنان امام آن روزی كه نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش در برابر متجاوزان ایستادگی كرد و افتخار آفرینان بزرگی در ارتش مانند صیاد شیرازی ها، نامجوها، فكوری ها، فلاحی ها، ستاری ها، بابایی ها، شیرودی ها و كشوری ها به صحنه آمدند و با نثار خونشان، ایثارشان و فداكاری شان از كشور ما حراست و حفاظت كردند.
رئیس جمهوری تصریح كرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق فرمان و وصیت امام راحل و طبق تدبیر فرماندهی معظم كل قوا، ارتشی هست كه به كل ملت ایران تعلق دارد، نه ارتش جناحی است نه ارتش حزبی است، نه ارتش این گروه است نه ارتش آن گروه، نه ارتش این قوم است و نه ارتش آن قوم است.
روحانی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش نظام اسلامی و كل ملت ایران است.
وی افزود: این ارتش از میهن، نظام، قانون، ملت، حیثیت، منافع و مصالح ملی دفاع می كند، همان كلامی كه امام (ره) فرمود که یا فردی در ارتش می ماند یا به حزب و گروهی تعلق پیدا می كند، سومی ندارد یا این است یا آن.
رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: اگر فردی می خواهد به حزب و جناحی وابسته باشد نباید در ارتش باشد و اگر در ارتش است، نباید به حزب و جناحی وابسته باشد. امام (ره) فرمود وابستگی به حزب و جناح به معنی نابودی ارتش جمهوری اسلامی ایران است كه البته این كلام راجع به كل نیروهای مسلح صادق است و امام به صراحت راجع به بقیه نیروهای مسلح هم با این صراحت سخن گفته اند. 
وی افزود: ملت ما امروز افتخار می كند كه ارتشی توانمند، مقتدر، با انگیزه های دینی و اسلامی، ارتشی كه به فكر منافع ملی كشور است و از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی كشور و از ایمان و آیین مردم به خوبی حفاظت و حراست می كند، دارد.
روحانی خاطر نشان کرد: اگر ارتش ایران، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مقتدر در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزان نمی ایستادند امروز سرنوشت دیگری در انتظار مردم ما بود. 
وی افزود: اگر امروز می بینید كه قدرت های استكباری و مزدورانشان در منطقه نمی توانند چشم طمعی به ایران و نگاه خیانت آمیزی به این ملت داشته باشند به خاطر نیروهای مسلح مقتدر این كشور است. 
رییس شورای عالی امنیت ملی، گفت: اقتدار به معنای قدرت مشروع و قدرت مقبول است. امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح محبوب دل مردم، مقبول افكار عمومی و مورد اعتماد مردم هستند.
وی اظهار داشت: اگر امروز ما در این منطقه ناامن به كشور امن و ایران باثبات افتخار می كنیم به خاطر داشتن ارتش قوی، سپاه مقتدر و بسیجی دلاور است. اگر امروز در منطقه نا امنمان در سراسر ایران امنیت وجود دارد و همه كار آفرینان جهانی به سمت ایران حركت می كنند و می خواهند با ایران كار اقتصادی، علمی و فناوری انجام دهند، اولین شرط امنیت در كشور است و این امنیت توسط نیروهای مسلح ما امروز در منطقه و جهان به نمایش گذاشته شده است.
رییس شورای عالی امنیت ملی، خاطر نشان کرد: در واقع آن خون ها، ایستادگی ها، شهیدان و خانواده های عزیز آنها فرزندان، پدران، مادران و همسران آنها بدانند كه خون آنها تضمینی دائمی برای اقتدار ایران به وجود آورد. 
روحانی ادامه داد: ما همه هدفی واحد را دنبال می كنیم و دیپلماسی ما مانند نیروهای مسلح هدفی واحد را دنبال می كنند و آن امنیت ملی، اقتدار، ثبات و توسعه كشور است.
وی افزود: در یک دست ما كتاب، منطق و تدبیر و در دست دیگر شمشیر داریم و این دو را در كنار هم می بینیم. در واقع قدرت نرم و قدرت سخت و قدرت سرد و گرم ما در كنار هم هستند.
رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: نیروهای مسلح برای آن است كه اگر متجاوزان دست به منافع ملی دراز كردند آن را قطع كنند و تجاوز رفع شود، دیپلماسی ما هم در میدان مذاكره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است.
روحانی گفت: همان طور كه نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس به خوبی از حقوق ملت دفاع كردند، دیپلمات های ما در صحنه مذاكره نه در برابر كشوری معمولی بلكه در برابر قدرت های جهان با شهامت، ایمان و اقتدار و اوصافی كه رهبر معظم انقلاب برای مذاكره كنندگان اعلام كردند كه متدین و شجاع هستند، از حقوق ملت دفاع كردند.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح دست متجاوزان را از كشور قطع و سرزمین مان را از جود متجاوزان پاک كردند و دیپلمات ها هم در صحنه جهانی از حقوق ملت دفاع كرده و قطعنامه های ظالمانه را ملغی كردند. آن ها از حق و حقوق ملت ایران در داشتن توان دفاعی به خوبی دفاع كردند تا جایی كه حتی امروز دشمنان ما می گویند قدرت و توان نظامی و موشكی ایران ربطی به برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد.
روحانی اظهار داشت: مبنا این بوده است كه قدرت نظامی ما در برابر انواع توطئه هایی كه وجود دارد، حفظ و تقویت شود. 
رییس جمهوری تصریح كرد: آنكه می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنكه می گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش كوتاه بینانه است. ما همه در كنار هم و در یک كشور زندگی می كنیم. ما داخل یک كشتی هستیم و یک نفر این كشتی را فرماندهی می كند. 
وی افزود: ما دارای رهبر، دولت ، قانون و ملت واحد هستیم. همه در كنار هم هستیم. ولو این كه سلیقه ما در گفتار و رفتار مانند هم نباشد، اما به طور قطع اهداف ما یكی است و در مسیری حركت می كنیم كه پایان آن مسیر دستاوردش حفظ حقوق مردم و حفظ مصالح و اقتدار ملی باشد.
روحانی خاطر نشان کرد: من در اینجا به صراحت اعلام می كنم همان طور كه چند روز پیش در حضور سران كشورهای اسلامی به صراحت اعلام كردم كه قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، علیه همسایگان و كشورهای جهان اسلام نیست. ما قدرت كشورهای اسلامی را قدرت خودمان می دانیم و قدرت مان را قدرت كشورهای اسلامی می دانیم.
وی ادامه داد: در آنجا به سران كشورهای اسلامی گفتم آن روز كه بغداد در برابر تروریست ها در حال خطر بود این جمهوری اسلامی ایران بود كه به ندای ملت، ارتش و دولت عراق پاسخ مثبت داد و از دروازده های بغداد و از حرم های مطهر و عتبات دفاع كرد و آن روز كه دمشق در حال خطر بود این جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان ما بودند كه به ندای ملت و دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با اعزام مستشاران از پایتخت شامات و از حرم های مطهر دفاع كردند.
رییس شورای عالی امنیت ملی افزود: آنجا گفتم كه اگر فردا پایتخت شما هم توسط تروریسم یا صهیونیست در خطر قرار بگیرد آن قدرتی كه اگر شما تقاضای كمک كنید به شما پاسخ مثبت خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران طبق فرمان پیغمبر (ص) مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم است. 
رئیس جمهوری تاكید كرد: دشمن فكر نكند در میان ملت، دولت و نیروهای مسلح ما شكافی وجود دارد، ما همه انگشتان یک دست هستیم. ما همه اعضای یک پیكر بلند به نام ملت ایران هستیم و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از كشور و منافعمان دفاع می كنیم.
روحانی افزود: به توطئه گران می گوییم قدرت نیروهای مسلح ما نه علیه همسایگان جنوبی، شرقی ما است و نه علیه همسایگان شمالی و غربی ما. قدرت ما برای دفاع از ایران اسلامی و به معنای بازدارندگی فعال است.
وی اظهار داشت: البته كه در برابر تهدید ما هم تهدید می كنیم و البته كه در برابر تجاوز ما دست تجاوز را قطع خواهیم كرد، اما منطق ما صلح، اخوت و برادری به ویژه با همسایگان مان و با جهان اسلام است و از خداوند اقتدار و استحكام بیشتر نیروهای مسلح و سلامت و عزت بیشتر برای فرماندهی كل قوا آرزو می كنیم.

خبر در حال به روزرسانی است

انتهای پیام