نمایشگاه رسانه های دیجیتال؛ شناخت فرصت ها و فاصله گرفتن از تهدیدها
نمایشگاه رسانه های دیجیتال؛ شناخت فرصت ها و فاصله گرفتن از تهدیدها

سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها در حوزه رسانه های دیجیتال می تواند به ما کمک کند تا فرصت های این فضا را شناخته و از تهدیدهای آن فاصله بگیریم.

img_0783-size-copy

سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها در حوزه رسانه های دیجیتال می تواند به ما کمک کند تا فرصت های این فضا را شناخته و از تهدیدهای آن فاصله بگیریم.

به گزارش یوپنا، سید عباس صالحی؛ سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در دومین روز از برگزاری آن در جمع خبرنگاران حاضر و به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی در ابتدا، در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر این که نهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال امسال در اردیبهشت ماه و در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران برگزار شده و آیا برگزاری دهمین دوره به صورت مستقل می تواند به درج تاریخی مشخص برای برگزاری سالانه آن منتهی شود، گفت: توجه به قالب های جدید در عرصه کتاب و کتابخوانی از مواردی بود که در شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران مدنظر قرار گرفت و فرصت مضاعفی را فراهم کرد تا هم ناشران و هم حلقه های دیگر نشر یعنی توزیع کنندگان، پدیدآورندگان، مؤلفان و مصرف کنندگان با قالب های جدید در کنار فرم کاغذی آشنا شوند.

صالحی در ادامه تعیین تاریخ مشخص جهت برگزاری این نمایشگاه را در حوزه فعالیت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و تعیین اولویت ها و اجماع در این خصوص عنوان کرد.

سرپرست وزارت ارشاد در ادامه، شائبه وجود نقص و کاستی به عنوان عامل اصلی جابجائی در وزارت ارشاد نیز گفت: جابجائی ها همیشه به معنی نمره منفی دادن به گذشته نیست و گاهی وقت ها نیاز است برای تقویت یک تیم، نیرویی تازه نفس به میدان بیاید و در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز چنین نگاهی وجود دارد و امیدوایم با آمدن یک انرژی تازه شاهد حاشیه های کمتر و اتفاقات بهتری باشیم.

صالحی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر این که آیا با آمدن نیروی جدید حاشیه هایی همچون کنسرت ها و مسائل از این دست رفع می شود نیز گفت: حاشیه ها هیچ وقت از زندگی ما کنار نمی روند و مهم این است که حرکت در متن داشته باشیم و اجازه ندهیم حاشیه ها بر متن مسلط شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در زمان باقی مانده از دولت در تلاش هستیم تا متن جدی تر دیده شود و حاشیه ها رقیق تر شوند.

سرپرست وزارت ارشاد همچنین بر این نکته تأکید کرد که وزیر پیشنهادید.لت برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد مصمم است تا در صورت گرفتن رأی اعتماد از مجلس برنامه های آقای جنتی را حتی با سرعت بیشتر در پیش گیرد.

صالحی در پایان این نشست در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری یوپنا مبنی بر این که برگزاری چنین نمایشگاه ها و توجه به بحث فرهنگ سازی در آن تا چه اندازه می تواند در اصلاح سبک زندگی مردم تأثیرگذار باشد نیز گفت: بدون تردید ما از لحاظ سخت افزاری در حوزه بهره وری از تکنولوژی شرایط خوبی داریم و رقم قابل توجه تلفن های همراه هوشمند در کشور خود به عنوان زیرساختی است که هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید.

وی تهدیدآفرینی این زیرساخت ها را زمانی دانست به جای این که به تولید دانش، فرهنگ و اخلاق منتج شود به ضد آن و فرصت سازی آن را نیز حرکت در راستای رشد و شکوفائی فرهنگ عنوان کرد.

سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها در حوزه رسانه های دیجیتال را کمک به شناخت فرصت ها و فاصله گرفتن از تهدیدهای این فضا دانست.

 

تهیه و تنظیم: میثم خاکپور