جدال نفس‌گیر ۵ بازیکن برای کفش طلا
جدال نفس‌گیر ۵ بازیکن برای کفش طلا

لوئیس سوارز، رونالدو، ژوناس، هیگواین و لواندوفسکی، در واپسین هفته های فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶، جدال سخت و نفسگیری برای تصاحب کفش طلای اروپا دارند. به گزارش "یوپنا"، تا پیش از دیدار بارسلونا و خیخون، رونالدو و ژوناس با ۳۱ گل زده، شانس اول تصاحب کفش طلا بودند اما غیبت رونالدو در بازی مقابل رایووایه‌کانو باعث شد […]

لوئیس سوارز، رونالدو، ژوناس، هیگواین و لواندوفسکی، در واپسین هفته های فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶، جدال سخت و نفسگیری برای تصاحب کفش طلای اروپا دارند.

به گزارش "یوپنا"، تا پیش از دیدار بارسلونا و خیخون، رونالدو و ژوناس با ۳۱ گل زده، شانس اول تصاحب کفش طلا بودند اما غیبت رونالدو در بازی مقابل رایووایه‌کانو باعث شد تا سوارز از این فرصت استفاده کرده و با زدن ۴ گل به خیخون، خود را ۳۴ گله کند


در زیر نگاهی داریم به مدعیان اصلی تصاحب کفش طلای اروپا:
 


سوارز: ۸ گل در دو بازی سبب شد تا ستاره اروگوئه ای که با ۲۶ گل زده، شانس زیادی برای کفش طلا نداشت، حالا به صدر جدول گلزنان برتر اروپایی برسد. او سه بازی برابر بتیس، اسپانیول و گرانادا پیش رو دارد تا بتواند بر تعداد گل های فعلی خود(۳۴) بیفزاید.

رونالدو: فوق ستاره رئال مادرید که ۳۱ گله است، به دلیل مصدومیت برابر رایو غایب بود و همین مساله سبب شد تا از سوارز عقب بیفتد. او سه بازی برابر سوسیداد، والنسیا و دپورتیوو پیش رو دارد تا بتواند سه گل عقب افتادگی خود نسبت به سوارز را جبران کند.

ژوناس: ستاره برزیلی بنفیکا فعلا ۳۱ گله است اما امشب در ترکیب تیمش برابر ریو آوه به میدان خواهد رفت. او سه بازی دیگر برابر گیمارش، ماریتیمیو و ناسیونال مادیرا نیز پیش رو خواهد داشت.

هیگواین: ستاره آرژانتینی ناپولی در حال حاضر ۳۰ گله است و پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت سه جلسه ای خود، فردا بازی حساس مقابل رم را پیش رو دارد. پس از این بازی نیز هیگواین می تواند برابر آتالانتا، تورینو و فیورنتینا بر تعداد گل های خود بیفزاید.

لواندوفسکی: ستاره لهستانی بایرن ۲۷ گله است و تا پایان بوندسلیگا سه بازی برابر مونشن گلادباخ، اینگول اشتات و هانوفر پیش رو خواهد داشت.

لازم به ذکر است به دلیل اینکه امتیاز هر گل در لیگ فرانسه ۱٫۵ است، نام زلاتان در میان ۵ نامزد اصلی کفش طلا وجود ندارد.(در لیگ های اسپانیا، پرتغال، انگلیس، آلمان و ایتالیا، امتیاز هر گل، ۲ است).