رفتن بازیکنان حرفه ای یک تیم برای گذران دوره سربازی به تیم رقیب در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد یا اگر هم سابقه ای بوده حداقل در دنیای حرفه ای فوتبال مرسوم نیست. تیم تراکتورسازی یا یک تیم فوتبال حرفه ای است یا یک تیم فوتبال نظامی. مگر تیم تراکتورسازی نظامی است؟! یعنی کارخانه […]
رفتن بازیکنان حرفه ای یک تیم برای گذران دوره سربازی به تیم رقیب در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد یا اگر هم سابقه ای بوده حداقل در دنیای حرفه ای فوتبال مرسوم نیست. تیم تراکتورسازی یا یک تیم فوتبال حرفه ای است یا یک تیم فوتبال نظامی.
مگر تیم تراکتورسازی نظامی است؟! یعنی کارخانه تراکتورسازی تبریز متعلق به یک نهاد نظامی است؟ اگر هست که ظاهراً هست، انتقال بهترین بازیکنان تیم ها برای گذران دوران خدمت سربازی به این تیم که در جایگاه دوم لیگ برتر یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی است، اصلاً کار درستی به نظر نمی آید. چون رفتن بازیکنان حرفه ای یک تیم برای گذران دوره سربازی به تیم رقیب در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد یا اگر هم سابقه ای بوده حداقل در دنیای حرفه ای فوتبال مرسوم نیست. تیم تراکتورسازی یا یک تیم فوتبال حرفه ای است یا یک تیم فوتبال نظامی. اگر این تیم حرفه ای است که باید از محل درآمدهای باشگاه بازیکنان مورد نیازش را از باشگاه های دیگر خریداری کند و اگر حرفه ای نیست و نظامی است پس در لیگ حرفه ای برتر ایران چه می کند؟!
برای طرفداران پرسپولیس و استقلال این مسأله قابل هضم نیست که بازیکنان مطرح آنها در یک مقطع ۱۸ ماهه به عنوان سربازی در یک تیم دیگر که تیم رقیب محسوب می شود، بازی کنند. آنها یا سربازند یا سربازی شان قابل تبدیل یا خریداری است. اگر سربازند و در مدت و نوع خدمت آنها نمی شود تغییری ایجاد کرد، پس جای آنها در پادگان ها است و اگر می شود در سربازی آنها تغییر داد و یا این مدت را خرید، بهتر است پول دریافتی این بازیکنان از باشگاه ها به حساب خرید خدمت منظور شود و به حساب دولت واریز شود و آنها در تیم خودشان خدمت کنند. چون در نیم فصل و در کورس قهرمانی تیم صدر جدولی پرسپولیس، دو بازیکن درجه یک خود را به تیم دوم جدول تراکتورسازی می دهد، آن هم به عنوان خدمت سربازی! اگر خدمت سربازی را می شود در فوتبال گذراند، پرسپولیس هم میلیون ها هوادار دارد وهم دولتی است و خدمت به این میلیون ها هوادار خود به منزله خدمت سربازی محسوب می شود و یک سال و نیم رایگان با حقوق سربازی و یا با شرایط مشابه تیم تراکتورسازی در همین پرسپولیس خدمت کنند، بهتر است تا تیم رقیب به این طریق از تیم صدر جدولی بازیکن بگیرد و آن را تضعیف کند. همان طور که گروهی از سربازهای وظیفه امریه می گیرند که در یک سازمان دولتی خدمت کنند این بازیکنان هم امریه بگیرند که در یک تیم دولتی خدمت کنند.
پیشنهاد می شود نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برای اینکه حقی پایمال نشود، نسبت به تصویب یک قانون که سربازان فوتبالیست در تیم منتخب خودشان با حقوق سربازی خدمت خود را بگذرانند، اقدام کنند تا شاهد این بی عدالتی نباشیم.
تیم های نظامی هم بهتر است برای خرید بازیکن هزینه کنند و یا از تیم های پایه نسبت به پرورش استعدادها اقدام کنند و از دسترنج سایر تیم ها بهره برداری نکنند و ورزش حرفه ای را برای باشگاه های حرفه ای بگذارند.
امروز آنلاین
۸۹ درصد از کل سرقتهای خودرو در ایران، در سال ۱۴۰۲ مربوط به پراید و انواع پژو بوده است آمارهای پلیس نشان میدهد خودروهای مدل سال ۸۹ به پایین، بالاترین آمار سرقت را در کشور دارند.
«سرطان پستان نه تنها شایعترین سرطان در میان زنان جهان است، بلکه شایعترین سرطان در زنان ایرانی نیز محسوب میشود؛ به طوری که یک زن ایرانی در هر ۲۰ دقیقه به سرطان پستان مبتلا میشود.»
ثبت دیدگاه
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
وزیر امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات جاری آتش بس غزه گفت که اسرائیل پیشنهاد رفع اختلاف مورد حمایت آمریکا برای آتش بس را پذیرفته است و حماس نیز “موظف” است که همین کار را انجام دهد
دانشگاه پیام نور با توجه به گستردگی آن در سراسر کشور، اهداف و رسالت های ویژه ای دارد که دستیابی به آنها با هدفمند سازی ظرفیت های منحصر به فرد این دانشگاه محقق خواهد شد.
شرکت ایران خودرو پس از مدتها نامهنگاری سرانجام امروز توانست مجوز افزایش قیمت محصولات خود را بگیرد. این افزایش قیمت بین ۳۰ تا بیش از ۳۵ درصد است که از لحاظ ارزشی به ۱۱۴ میلیون تا ۱۸۲ میلیون تومان میرسد.
۸۹ درصد از کل سرقتهای خودرو در ایران، در سال ۱۴۰۲ مربوط به پراید و انواع پژو بوده است آمارهای پلیس نشان میدهد خودروهای مدل سال ۸۹ به پایین، بالاترین آمار سرقت را در کشور دارند.
«سه موضوع اساسیِ تامین ارز، هزینه ثبت سفارش و قرارداد مانع فرآیند تحویل خودروی جانبازان بالای ۵۰ درصد بود که با دستور وزیر صمت حذف و برطرف شد. یکی دیگر از مشکلات بین شرکتهای واردکننده خودرو و جانبازان، دریافت ۱۵ درصد هزینه کارگزاری بود که در جلسه با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت این میزان به ۱۰ درصد تقلیل پیدا کرد که اتفاق بسیار خوبی برای فرایند اجرایی شدن این قانون بود.»