در این بین برخی از شاغلان که به جهت نوع شغل خود نیز شرایط حضور در کلاس درس را ندارند می توانند از امکان تلویزیون تعاملی بهترین بهره را ببرند.

گروه دانشگاه – آذرماه امسال شاهد افتتاح تلویزیون تعاملی دانشگاه پیام نور توسط وزیر علوم بودیم.

به گزارش یوپنا، بدون شک افتتاح این رسانه فراگیر می تواند نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه پیام نور بحساب بیاید و شیوه ای جدید از آموزش را به نسل جدید ارائه خواهد نمود.

شیوه رسانه تعاملی دانشگاه پیام نور این امکان را ایجاد می کند تا به بخشی از جامعه که توان حضور در کلاس درس را نداشته ارائه سرویس کند و بخشی از جامعه را که به دلیل محدودیت های مختلف توان حضور در دانشگاه ندارند را از نعمت تحصیلات تکمیلی بهره مند سازد.

حضور در دانشگاه برای برخی از قشرهای جامعه میسر نیست و از این رهگذر بخشی از نیروی فعال جامعه به دلیل محدودیت ناخواسته از تحصیل باز می مانند و عملا عدالت آموزشی زیر سوال می رود.

سالانه ۳۰ هزار معلول به جمعیت کشور اضافه می شود و به تبع این جمعیت نیاز به تحصیل در مقاطع آموزش عالی دارد که هم اکنون هم ۷ هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی دانشجوی پیام نور هستند و خوب این خیل عظیم جمعیتی نیاز به تحصیل دارد و با توجه به مشکلات جسمی و حرکتی این افراد بهترین شیوه تحصیل آنها در دانشگاه پیام نور و آن هم با استفاده از تلویزیون نعاملی خواهد بود.

بخشی از جمعیت جامعه مانند زنان خانه دار که مسئولیت های متعددی در منزل به عهده دارند و امکان حضور آنها در کلاس های درس دانشگاه به راحتی میسر نیست به طوری که خیلی از آنها به همین دلیل از ادامه تحصیل باز می مانند، بهترین شیوه برای آموزش این افراد آموزش با استفاده از شیوه های نوین آموزشی همچون تلویزیون تعاملی است که با کم ترین هزینه این امکان را برای آنها فراهم خواهد آورد.

از طرفی در برخی از نقاط محروم کشور که دانشگاه وجود ندارد و یا دسترسی به آن دشوار است و یا رشته مورد علاقه داوطلب در دانشگاه های نزدیک به داوطلب نیست باز هم این رسانه تعاملی پیام نور است که می تواند امکان ادامه تحصیل را برای مشتاقان آن ایجاد کند و دیگر کسی به واسطه عدم دسترسی به دانشگاه از ادامه تحصیل باز نمی ماند.

در این بین برخی از شاغلان که به جهت نوع شغل خود نیز شرایط حضور در کلاس درس را ندارند می توانند از امکان تلویزیون تعاملی بهترین بهره را ببرند.

به هر روی تلویزیون تعاملی آمده تا عدالت آموزش را در عمل تحقق بخشد و دیگر کسی به واسطه شرایط جسمی یا شغلی یا مسافتی خود از نعمت ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی باز نماند.