آمریکا پیشتاز در جدول توزیع مدال های المپیک ریو
آمریکا پیشتاز در جدول توزیع مدال های المپیک ریو

کاروان ورزشی آمریکا در پایان چهارمین روز از بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو با کسب ۹ مدال طلا، ۸ نقره و ۹ برنز و در مجموع ۲۶ مدال، صدرنشین جدول توزیع مدال ها است.

به گزارش خبرگزاری یوپنا به نقل از ایرنا، پس از آمریکا، کاروان چین با ۸ طلا، ۳ نقره، ۶ برنز (مجموع ۱۷ مدال) و مجارستان ۴ طلا، یک نقره و یک برنز در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.
استرالیا ۴ طلا و ۵ برنز، روسیه ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز، ایتالیا ۳ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز، کره جنوبی ۳ طلا، ۲ نقره و یک برنز، ژاپن ۳ طلا، یک نقره و ۱۰ برنز، فرانسه ۲ طلا، ۳ نقره و یک برنز و تایلند ۲ طلا، یک نقره و یک برنز به ترتیب چهارم تا دهم هستند.
همچنین کاروان های ورزشی بریتانیا با کسب یک طلا، سه نقره و ۲ برنز، آلمان و سوئد با یک طلا، دو نقره در رده دوازدهم مشترک، برزیل میزبان مسابقات با یک طلا و یک نقره در رده چهاردهم، چین تایپه با یک طلا و دو برنز در رده پانزدهم، بلژیک، یونان و هلند با یک طلا و یک برنز در جایگاه مشترک شانزدهم، کاروان ورزشی کشورهای آرژانتین، کلمبیا، کرواسی، کوزوو، اسلونی و ویتنام با یک طلا در رده مشترک نوزدهم جای گرفته اند.
کشورهای اندونزی، نیوزلند، کره شمالی و آفریقای شمالی با دو نقره در جایگاه مشترک بیست و پنجم، کانادا با یک نقره و ۴ برنز بیست و نهم، قزاقستان با یک نقره و ۳ برنز سی ام، اوکراین با یک نقره و یک برنز سی و یکم، جمهوری آذربایجان، دانمارک، مالزی، مغولستان، فیلیپین، ا سلواکی و ترکیه با یک نقره در جایگاه مشترک سی و دوم و ازبکستان با دو برنز در جایگاه سی و نهم قرار دارند.
همچنین اسپانیا، گرجستان، قرقیزستان، لهستان، پرتغال، سوئیس و امارات متحده عربی نیز با یک برنز در جایگاه مشترک چهلم قرار دارند.
سی و یکمین دوره بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۵ مرداد ماه با حضور ۱۰ هزار و ۴۴۴ ورزشکار از ۲۰۶ کشور جهان و یک گروه از پناهجویان با ترکیب ۱۰ ورزشکار از سودان جنوبی، سوریه، جمهوری کنگو و اتیوپی به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد.

انتهای پیام