رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری ذوق‌زدگی خود را از قریب‌الوقوع بودن اجرای تصمیم یکجانبه‌اش درباره انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی نشان داد.

او در توییت خود نوشت: هفته آینده (روز دوشنبه) زمانی که سفارت آمریکا در اسرائیل (به قدس) منتقل می‌شود، هفته بزرگی است. به همه تبریک می‌گویم!
در همین حال، دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قصد دارد روز دوشنبه برای ۸۰۰ شخصیت اسرائیلی و آمریکایی در مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کند.
از سوی دیگر، روزنامه صهیونیستی هاآرتص درباره برگزاری این مراسم نوشت: از هشتاد و شش سفیر خارجی که در اسرائیل فعالیت می‌کنند فقط ۳۰ نفر دعوت وزارت امور خارجه اسرائیل را برای شرکت در مراسم انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به (شهر اشغالی) قدس پذیرفته‌اند.
بنابر اعلام مقامات آمریکایی به احتمال زیاد مراسم افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی چهاردهم مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار خواهد کرد.
سفارت آمریکا در قدس اشغالی با دست کم پنجاه نفر کارمند بزودی شروع به کار خواهد کرد.
دستیاران دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل و کارکنان کنسولگری آمریکا در ساختمان جدید سفارت آمریکا مستقر شده‌اند. سفارت جدید در حقیقت در بخشی از ساختمان مختص صدور روادید و گذرنامه آمریکا در قدس است.