گوگل ترنسلیت یا سرویس ترجمه گوگل یکی از بهترین پلتفرم های ترجمه است که به لطف یادگیری ماشینی توانسته در زمینه درک و ترجمه متون بسیار موفق عمل کند.

این برنامه یکی از نکات کلیدی است که در گوشی های پیکسل جدید نیز به عنوان یکی از مزیت های رقابتی به انجام رسیده و کاربران با قابلیت ترجمه همزمان در این گوشی ها شگفت زده کرده است. از ویژگی ‌های این هدفون جدید می‌توانیم به قرار گرفتن دستیار صوتی Google Assistant روی آن اشاره کنیم. این قابلیت باعث می‌شود هر سوالی به هر زبانی که از کاربران پرسیده می‌شود، توسط گوگل اسیستنت با همان زبانی که سوال پرسیده شده، پاسخ داده شود. در واقع می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که هدفون‌های جدید گوگل یک مترجم همزمان هستند.

البته گوشی های پیکسل تنها دستگاه هایی نیستند که از این قضیه سود می برند، بلکه ترجمه آنی برای هدفون های مجهز به دستیار صوتی گوگل نیز ارائه شده است. از این پس دیگر مشکلی برای درک سریع مطالب به زبان های دیگر نخواهید داشت و می توانید به راحتی آن را به زبان های دیگر ترجمه کنید.

ترجمه آنی برای دستگاه های هدفون

خبر خوب اینکه اگر شما دارای هدفون های پیکسل باد هم نباشید، گوگل خدمات ترجمه آنی را به تمامی هدفون های سازگار با خدمات دستیار گوگل یا گوگل اسیستنت و همین طور گوشی های اندرویدی افزوده تا درک سریع متون و فایل های صوتی به زبان های دیگر برای کاربران ممکن شود. این به این معنی است که اگر هدفون مبتنی بر دستیار صوتی گوگل داشته باشید، نباید مشکلی در ترجمه همزمان داشته باشید.

تست هایی که در این زمینه به انجام رسیده است نشان می دهد که این ویژگی حتی روی دستگاه های غیر پیکسل مانند گوشی های Essential نیز کار می کند.

ترجمه همزمان در هدفونهای مجهز به دستیارگوگل ممکن شد

در این گزارش ذکر شده که کاربران آیفون و آی پد که از سیستم عامل iOS بهره می گیرند، می توانند با بارگذاری نسخه ای سازگار از گوگل اسیستنت از هدفون های خود برای دسترسی به این خدمات که در آینده نزدیک برای آنها هم عرضه می شود، استفاده کنند.

این در حالی است که برنامه ترجمه گوگل ویژگی ای به نام Conversation را نیز در دست اقدام دارد که با استفاده از هدفون می توان در موقعیتهایی خاص با کاربرانی با زبان دیگر گفت و گو کرد و ترجمه ان را به دستیار صوتی گوگل سپرد.