یک دیپلمات ارشد آلمانی با اشاره به اینکه آمریکا حق ندارد سیاست انرژی اروپا را تعیین کند، گفت دیپلمات‌های اروپایی بر نیاز تسهیل روابط تجاری مجاز تحت تحریم آمریکا با ایران مانند کمک‌های بشردوستانه متمرکز شده‌اند.

به گزارش یوپنا به نقل از فارس، یک دیپلمات ارشد آلمانی گفت: آمریکا نباید سیاست انرژی اروپا را تعیین کند یا تصمیم بگیرد که آیا آلمان باید گاز روسیه را بخرد یا نه.

آندریاس مایلکز، مقام ارشد وزارت خارجه آلمان گفت علی‌رغم فشار آمریکا، روسیه همچنان یک تامین‌کننده کلیدی انرژی اروپاست.

مایلکز گفت: «این بخشی از منافع اصلی اروپاست. من نمی‌خواهم سیاست انرژی اروپا در واشنگتن تعیین شود.»

ترامپ آلمان را برای حمایت از خط لوله نورد استریم ۲ که گاز روسیه را به آلمان می رساند، مورد انتقاد قرار داد و برلین را برای وابستگی‌ انرژی‌اش به روسیه «اسیر» نامید.

برخی از کشورهای اروپایی با این پروژه که توسط گازپروم روسیه و سرمایه شرکت‌های غربی انجام می‌شود، مخالفند اما مایکلز گفت این موضوع مربوط به حق حاکمیت ملی است.

وی افزود: «ما نیاز داریم با شرکای اروپایی‌مان مشورت کنیم اما من قطعا نمی‌پذیرم که واشنگتن در پایان تصمیم بگیرد که ما نباید به گاز روسیه تکیه کنیم و این خط لوله را تکمیل کنیم.»

وی گفت برخی سیاستگذاران در واشنگتن متوجه شده‌اند که اروپا در رابطه با توافق هسته ای به آزادی عمل بیشتری به ویژه در بحث مالی نیاز دارد. وی از اقدام دولت آمریکا برای اعمال تحریم بر شبکه جهانی سوئیفت ابراز بی‌اطلاعی کرد.

مایلکز تصریح کرد دیپلمات های اروپایی بر نیاز برای تسهیل روابط تجاری مجاز تحت تحریم آمریکا با ایران برای مثال کمک های بشردوستانه متمرکز شده اند.