تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه صنعت و کشاورزی
تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه صنعت و کشاورزی

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی لازم است اقدام و عمل مناسبی در بخش کشاورزی و صنعت صورت گیرد.   به گزارش یوپنا، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص حوزه‌های اقتصادی که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیشتر مورد توجه قرار گیرند گفت: برای محقق […]

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی لازم است اقدام و عمل مناسبی در بخش کشاورزی و صنعت صورت گیرد.

 

به گزارش یوپنا، غلامرضا کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص حوزه‌های اقتصادی که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی بیشتر مورد توجه قرار گیرند گفت: برای محقق شدن اهداف اقتصاد مقاومتی لازم است اقدام و عمل مناسبی در بخش کشاورزی و صنعت گیرد تا بتوان ضمن حمایت از تولیدات داخلی زمینه صادرات این محصولات را به کشورهای هدف چون کشورهای همسایه فراهم نمود.

 

وی ادامه داد: اگر دولت بتواند در سال ۹۵ در حوزه کشاورزی با خرید‌های تضمینی و پرداخت یارانه به کشاورزان و دامداران حمایت کند، گام مؤثری در رابطه با این دو حوزه برداشته است.

 

همچنین دولت برای حمایت از صنایع داخلی نیز می‌تواند با پرداخت یارانه‌های حمایتی تولید که از ابتدای طرح هدفمندی هنوز به دست تولیدکنندگان نرسیده به توسعه این بخش کمک کند.

 

این نماینده مجلس در خصوص رابطه اقتصاد مقاومتی و شرکت‌های دانش بنیان مورد تأکید رهبر انقلاب گفت: متأسفانه در حال حاضر نگاه ما به مراکز آموزش عالی بیشتر نگاه درآمد‌زایی است نه تولید علم و همین امر باعث شده تا دانشگاه‌ها دخالت اصلی خود را که همان تبدیل دیدگاه‌های تئوری به عملی است فراموش کنند.

 

وی همچنین تصریح کرد: دولت با حمایت از نخبگان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند به توسعه این امر کمک کند.

 

انتهای پیام/