پرسپولیس با شکست ملوان امیدها رو دو چندان کرد
پرسپولیس با شکست ملوان امیدها رو دو چندان کرد

قرمزپوشان در دومین بازی متوالی در دقایق پایانی به پیروزی رسیدند و با کسب ۳ امتیاز حساس در انزلی به سکوی دوم جدول صعود کردند. قرمزپوشان در دومین بازی متوالی در دقایق پایانی به پیروزی رسیدند و با کسب ۳ امتیاز حساس در انزلی به سکوی دوم جدول صعود کردند. به گزارش یوپنا  پرسپولیس در […]

قرمزپوشان در دومین بازی متوالی در دقایق پایانی به پیروزی رسیدند و با کسب ۳ امتیاز حساس در انزلی به سکوی دوم جدول صعود کردند.

قرمزپوشان در دومین بازی متوالی در دقایق پایانی به پیروزی رسیدند و با کسب ۳ امتیاز حساس در انزلی به سکوی دوم جدول صعود کردند.

به گزارش یوپنا  پرسپولیس در این بازی ابتدا توسط بنگستون از روی نقطه پنالتی (۵) به گل رسید که این گل بلافاصله توسط جلال رافخایی(۱۰) پاسخ داده شد. بعد از این دو گل بازی با برخوردهای شدید دنبال شد ودر نهایت قرمزها در ثانیه‌های پایانی با ضربه کمال کامیابی‌نیا موفق به پیروزی در انزلی شدند.


ملوان
 سیدحسین حسینی، محمد ستاری، عزت‌الله پورقاز، حسین کنعانی، حسین ماهینی، مازیار زارع، سعید یوسف زاده (۹۰ شهاب کرمی) ، پژمان نوری، محمد رضی پور (درویشی ۸۴)، صادق محرمی، سید جلال رافخایی

سرمربی: محمد احمدزاده

پرسپولیس
الکساندر لوبانوف، محسن بنگر، لوکا ماریچ، محمد انصاری، رامین رضائیان، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، احمد نوراللهی (کفشگری ۷۹)، فرشاد احمدزاده، مهدی طارمی و جری بنگستون
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ
اخطار
 سیدحسین حسینی (۷) – مازیار زارع (۳۱) – محمد ستاری (۷۵) – حسین کنعانی (۸۹) از ملوان
کمال کامیابی‌نیا (۲۸) – احمو نوراللهی (۳۱)  از پرسپولیس


شرح بازی:
در شروع بازی و در دقیقه چهارم بود که ملوان صاحب یک ضربه کاشته شد اما ضربه زارع بی ثمر ماند. سه دقیقه بعد پرسپولیس در یک ضد حمله برق آسا توسط طارمی به یک ضربه پنالتی دست یافت که جری بنگستون آن را خلاف جهت حسینی به گل تبدیل کرد تا پرسپولیس در دقیقه ۷ یک بر صفر پیش بیفتد.
ملوان خیلی زود و در دقیقه ۱۰ به گل تساوی رسید. محسن بنگر روی پژمان نوری مرتکب خطای پنالتی شد که سیدجلال رافخایی پشت این ضربه ایستاد و توپ را درون دروازه لوبانف جای داد.
بعد از ۱۰ دقیقه توفانی، بازی در میانه میدان پی گرفته شد و درگیری های زیادی بر سر توپ انجام گرفت که همین از کیفیت کار کاست. در دقیقه ۳۰ بازی کامیابی نیا بخاطر خطای شدیدی که انجام داد کارت زرد دریافت کرد و بدین ترتیب دربی را از دست داد. در ادامه تغییری در نتیجه حاصل نشد و نیمه نخست با تساوی یک بر یک پایان یافت.
در نیمه دوم بازی کاملا کسل کننده پی گرفته شد. پرسپولیس از ابتدای این نیمه سعی کرد با دوندگی بیشتر میدانداری کند و در مقابل تیم ملوان با تجمع در زمین خودی دل به ضد حملات داشت.
حدود ۱۰ دقیقه از این نیمه گذشته بود که پژمان نوری بخاطر مصدومیت تعویض شد و نتوانست ملوان را تا پایان بازی همراهی کند. پرسپولیس هر چه از زمان بازی گذشت توپ را بیشتر در اختیار گرفت اما نتوانست خطری روی دروازه حریف ایجاد کند. در نهایت این بازی سرد و بی کیفیت به وقت های اضافه رفت که پرسپولیس روی یک رفت و برگشت توسط کمال کامیابی نیا به گل دوم دست پیدا کرد. این گل در دقیقه ۹۴ به ثمر رسید.
پرسپولیس با این پیروزی ۴۵ امتیازی شد و به رده دوم جدول رده بندی صعود کرد. استقلال خوزستان با ۴۶ و استقلال تهران با ۴۴ امتیاز در رده های اول و سوم قرار دارند.
بهترین بازیکن:
محسن مسلمان هافبک پرسپولیس باز هم یکی از بازی‌های فوق‌العاده خود را برای تیمش انجام داد و در نهایت با ارسال پاس گل به کسب ۳ امتیاز این بازی کمک شایانی کرد. جری بنگستون هم با به ثمر رساندن یک گل و دخالت روی گل دوم نقش زیادی در برد قرمزپوشان داشت.
اتفاق ویژه:
اعتراض شدید ملوانی‌ها به داوری تا دقایق طولانی پس از مسابقه ادامه داشت. مازیار زارع، پژمان نوری و مسئولان این تیم به جز محمد احمدزاده با محاصره کرمانشاهی دقایق سختی را برای این داور رقم زدند. آنها عقیده داشتند او روی گل دوم خطای بازیکنان پرسپولیس را ندیده است. پرسپولیسی‌ها نیز البته به داور در پایان نیمه اول به شدت معترض بودند.

کمال کامیابی‌نیا هافبک پرسپولیس با خطایی نه چندان لازم در میانه میدان از داور کارت گرفت و دربی را از دست داد تا بازی ملوان فعلا برای پرسپولیس هزینه‌دار باشد.
شرح گل ها:
ملوان ۱ ـ پرسپولیس ۱؛ (دقیقه ۸ جلال رافخایی): پرسپولیس با گل جری بنگستون از حریف پیش افتاده بود با اعلام پنالتی روی نوری این فرصت برای ملوان به وجود آورد تا بازی را به تساوی بکشاند.

۱-۱ (ملوان ): درحالیکه طرفداران پرسپولیس همچنان مشغول شادی گل زودهنگام تیم شان بودند ، پژمان نوری پشت دفاع پرسپولیس صاحب توپ شد و نفوذ او به محوطه جریمه با خطای بنگر به یک پنالتی برای ملوان تبدیل شد ، این پنالتی را رافخایی در دقیقه ۱۰ به گل تساوی تبدیل کرد
۲-۱ (پرسپولیس): ارسال ایستگاهی محسن مسلمان با دخالت بنگستون به کامیابی نیا رسید و این بازیکن یکی از مهمترین گل های زندگی خود را به ثمر رساند.
دقایق حساس:
دقیقه ۳۷: حرکت تماشایی رضائیان روی پست مسلمان او را در موقعیتی خوب قرار داد که ضربه این بازیکن با پای سیدحسین حسینی دفع شد و راهی به دروازه ملوان نیافت.
دقیقه ۴۵: فرار رامین رضائیان و تلاش او برای ارسال با دخالت مدافعان و دروازه‌بان ملوان مهار شد. 
دقیقه ۱+۴۵: پاس به عقب رامین رضائیان در ارتفاع بالا به سختی توسط لوبانوف مهار شد. 
دقیقه ۲+۴۵: فرار جری بنگستون در پشت دفاع ملوان و عبور او از مدافع مستقیم توسط داور خطا تشخیص داده شد که این مساله بازی را برای دقایقی به جنجال کشاند و اعتراض شدید پرسپولیسی‌هااز جمله برانکو را در پیش داشت.

 رضا کرمانشاهی داور این مسابقه به دلیل اعتراض نیمکت قرمزپوشان به مهرداد کفشگری کارت زرد داد.
دقیقه ۸۵: مهدی طارمی روی پاس محسن بنگر صاحب موقعیت تک به تک شد اما ضربه ضعیف او توسط حسینی دروازه‌بان ملوان مهار شد.
دقیقه ۸۹: ضربه ایستگاهی ارسالی از میانه میدان توسط مدافعان ملوان  دفع شد.