ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف اصلی دانشگاهاست
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از وظایف اصلی دانشگاهاست

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی ویژگی های اخلاقی و اجتماعی شهدا، تأثیر بسزایی در روحیه مردم به ویژه جوانان دارد.

 

به گزارش یوپنا،دکتر محمد خیری رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است، گفت: ایستادگی آنها نشستگان تاریخ را به قیام وا می‌دارد و این پیام بزرگ دفاع مقدس است.

خیری با بیان اینکه بی تردید، مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد.

وی، تصریح کرد: مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل مؤثر معنوی، از امتیازهای جبهه حق در برابر جبهه باطل برشمرد.

خیری در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و همه شهدای جنگ تحمیلی این هفته را به رهبر معظم انقلاب، ملت غیور ایران و به ویژه جانبازان، آزادگان، خانواده معزز شهدا، رزمندگان، جهادگران، فرماندهان و اعضای سپاه، ارتش و بسیج  و بویژه خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور تبریک عرض نموده؛ سعادت، سربلندی و پیروزی ایشان و یکایک مردم ایران را از خداوند متعال مسئلت می‌‌نمایم.