تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خارجه آمریکا ضمن اعمال تحریم‌های تازه‌ای بر بخش ساخت‌وساز ایران، معافیت‌ها در زمینه همکاری هسته‌ای غیرنظامی با تهران را تمدید کرد.

به گزارش یوپنا وزارت خارجه آمریکا  ضمن اعمال تحریم‌های تازه‌ای بر بخش ساخت‌وساز ایران، معافیت‌ها در زمینه همکاری هسته‌ای غیرنظامی با تهران را تمدید کرد.

بنا به اعلام وزارت خارجه آمریکا تحریم‌های جدید در بخش عمران و ساخت‌وساز به دلیل «ارتباط» این بخش با «سپاه پاسداران» وضع شده است.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات‌متحده اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور با وجود تمدید معافیت‌ها در زمینه همکاری هسته‌ای غیرنظامی با ایران، محدودیت‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای این کشور را حفظ کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا از زمان خروج این کشور از برجام تحریم‌های متعددی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که مایک پمپئو بر این باور است که بخش ساخت‌وساز ایران به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحت کنترل سپاه پاسداران قرار دارد.

به گفته وزارت خارجه آمریکا فروش فلزات خام یا نیمه‌تمام، گرافیت، زغال‌سنگ و نرم‌افزار برای استفاده‌های صنعتی به ایران می‌تواند درصورتی‌که در بخش ساخت‌وساز ایران مورداستفاده قرار گیرد مشمول تحریم شود.

منابع خبری به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده‌اندکه این معافیت‌ها برای مدت «۹۰ روز» تمدید شده است. این معافیت‌ها به شرکت‌های روسیه، چینی و اروپایی اجازه می‌دهد تا بدون اینکه مورد تحریم آمریکا قرار گیرند در بخش هسته‌ای ایران فعالیت کنند.